arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

کرملین: آمریکا، روسیه را در جریان حمله به عراق قرار نداده بود

سخنگوی کرملین تصریح کرد که واشنگتن، روسیه را در جریان حمله به مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه قرار نداده و آن را به گونه‌ای ثبات‌زدا خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کرملین: آمریکا، روسیه را در جریان حمله به عراق قرار نداده بود«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در واکنش به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق، تصریح کرد که واشنگتن، روسیه را در جریان حمله به مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه قرار نداده است.

آمریکا یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کرد و پنتاگون نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی،دست‌کم ۲۵  نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، پسکوف امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اطلاع داشتن روسیه از اقدام واشنگتن در حمله به مواضع الحشد الشعبی گفت: «خیر، واشنگتن مسکو را در جریان قرار نداده بود».

با اینحال سخنگوی کرملین در خصوص این اقدام آمریکا ادامه داد: «هرگونه اقدامی با هدف نابودی تروریست‌ها، مثبت ارزیابی می‌شود اما از طرف دیگر، هرگونه اقدامی که بی‌ثباتی اوضاع منجر شود، اقدامی منفی است».

پیش از این، «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که آمریکا حملات دقیقی را به پنج نقطه از مقر گردان‌های حزب الله عراق انجام داده است.

زارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، مدعی شد که این اقدام در پاسخ به  «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق صورت گرفته است.

این حمله آمریکا، دو روز پس از حمله راکتی به پایگاه کی.1 در استان کرکوک انجام شد که آمریکا اعلام کرد یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر مجروح شدند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان