arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

حفتر: جامعه بین‌الملل مانع از اعزام نیروهای ترکیه‌ای به لیبی شوند

فرمانده نیروهای شرق لیبی از جامعه بین‌الملل خواست تا مانع از اعزام نیروهای ترکیه‌ای به لیبی شوند. وی همچنین از کشورهای عربی خواست تا مانع از آن شوند که ترکیه ثروت‌های ملت لیبی را به یغما ببرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی که به مصر سفر کرده است، دوشنبه از کشورهای عربی خواست تا با دخالت‌های ترکیه در لیبی مقابله کنند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «العربیه»، وی همچنین از کشورهای عربی خواست تا مانع از آن شوند که ترکیه «ثروت‌های ملت لیبی را به یغما ببرد».

حفتر از جامعه بین‌المللی نیز خواست تا مانع اعزام نیروهای ترکیه‌ای به لیبی شوند.

سفر حفتر به مصر در بحبوحه حمله نیروهای وابسته به وی به طرابلس،‌ پایتخت لیبی و همچنین کمک نظامی ترکیه به دولت وفاق ملی به نخست وزیری «فائز السراج» انجام می‌شود.

در حالی که سازمان ملل دولت وفاق ملی را در لیبی به رسمیت شناخته است، اما مصر، امارات عربی متحده و عربستان سعودی از خلیفه حفتر حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر روز گذشته حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در جلسه‌ای با فرماندهان نظامی مستقر در نزدیک مرز سوریه از آمادگی کشورش برای اعزام نیرو به لیبی خبر داد و این اقدام را «حمایت از منافع داخل و خارج» ترکیه توصیف کرد.

ناظران سیاسی در حوزه لیبی، وضعیت این کشور را بغرنج توصیف می‌کنند. پس از سرنگونی حکومت معمر القذافی، این کشور درگیر جنگ داخلی شده و هم‌اکنون نیروهای شرق در حال جنگ با نیروهای غرب این کشور هستند.

هم‌اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی پارلمان طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

منبع: فارس
نظرات بینندگان