arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

رویترز: آمریکایی‌ها از انتقام حشد شعبی نگرانند

یک رسانه انگلیسی به نقل از منابع آگاه در آمریکا فاش کرد که مقامات این کشور از احتمال انجام حملات انتقام‌جویانه از سوی نیروهای حشد الشعبی هراس دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز دوشنبه در گزارشی فاش کرد که احتمال حمله سوی نیروهای حشد الشعبی به پایگاه‌های آمریکایی به تلافی حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های «گردان‌های حزب‌الله» در عراق، باعث نگرانی و هراس مقامات آمریکایی شده است.

دو مقام نظامی آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، در این خصوص به رویترز گفته‌اند: «ما درباره اینکه این گروه شبه‌نظامی به‌ نحوی [به این حمله] واکنش نشان خواهد داد و واکنش آنها می‌تواند به بروز تنش‌های تازه‌ای بین آمریکا و دشمن دیرینش یعنی ایران منجر شود، تردید چندانی نداشتیم.»

یکی از آنها به رویترز گفته است: «من فکر می‌کنم که آنها [گردان‌های حزب‌الله] انتقام خواهند گرفت.»

دیگر مقام آمریکایی نیز در گفتگو با رویترز تأکید کرده است: «نگرانی‌هایی در مورد اینکه اتفاقات اخیر به چرخه‌ای از انتقام‌جویی منجر می‌شود، وجود داشته است.»

شامگاه یکشنبه هشتم دی چند جنگنده آمریکایی مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) را بمباران کردند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بلافاصله پس از انجام این حمله، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع حشد شعبی در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله هوایی قرار داده است.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های 45 و 46 وابسته به حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به 25 شهید و بیش از 50 مجروح افزایش یافته است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان