arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

اسماعیلی: از دستگاه‌های مسئول بخواهید عملکردشان درباره آلودگی هوا را گزارش کنند

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از نهادهای مسئول بخواهید درباره عملکردشان برای کاهش آلودگی هوا گزارش ارائه دهند؛ قطعا اگر به وظایف‌شان عمل می‌کردند شاهد این حجم از آلایندگی نبودیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسماعیلی: از دستگاه‌های مسئول بخواهید عملکردشان درباره آلودگی هوا را گزارش کنندغلامحسین اسماعیلی در ادامه هفدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رئیس قوه قضائیه گفته است گزارشگران فساد تشویق می‌شوند، آیا تاکنون چنین اتفاقی افتاده است یا خیر گفت: این اتفاق دو بخش دارد؛ بخش اول این است که راهکاری باز کنیم تا مطلعین از فساد بتوانند گزارش کنند که این کار هم در واحدهای قضایی، هم در سازمان بازرسی کل کشور انجام شده است. بخش دوم این است که تعداد زیادی از هموطنان‌مان گزارش‌هایی را ارسال کردند که توقع تشویق نداشتند و ما هم قصور کردیم و تشویق نکردیم اما اگر فساد عمده‌ای گزارش و فساد اثبات شود، گزارشگران مورد تشویق قرار می‌گیرند. قطعاً با بررسی و اثبات صحت گزارش، گزارش‌دهندگان مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاس به سوال تسنیم درباره ورود قوه قضائیه به آلودگی هوا گفت: این سطح از آلایندگی هوا برای مردم و جامعه اصلا قابل قبول نیست و همه نهادهای متولی باید تلاش کنند این مشکل را برطرف کنند. قطعا مشکل لاینحلی نیست اما دستگاه‌های متولی چه در حوزه شهرداری‌ها و سازمان محیط زیست و وزارت نیرو و وزارت نفت و سایر بخش‌‌های مختلف که ماموریت‌ دارند، باید تکالیف خود را انجام دهند. اگر تکالیف درست انجام می‌شد، نباید این سطح از آلایندگی را شاهد می‌بودیم. اولین تقاضای من از شما به عنوان نمایندگان مردم این است که در نشست‌ها با نهادهای ذی‌ربط بخواهید، به مردم گزارش بدهند در راستای ماموریت خود برای کاهش آلودگی هوا چه کردند زیرا بهترین داوران مردم هستند.

وی ادامه داد: در گذشته سازمان بازرسی کل کشور، ورودهایی را داشته است و گزارش‌هایی را تحت عنوان هشدار و همچنین پیشنهادهایی را به نهادهای متولی ارسال کرده که این گزارش‌ها کیفری و قضایی نشده است. امسال با توجه به سطح آلایندگی رئیس قوه قضائیه دستور جدی به سازمان بازرسی کل کشور صادر کرد که منطبق با شرح وظایف دستگاه‌ها، بررسی کنند و ببینند این دستگاه‌ها در راستای ماموریت خود چه کردند و اینکه آیا قصور و تقصیر داشتند یا خیر و در صورت وجود قصور و تقصیر، حتما به دادسرا معرفی شدند. بازرسی کارهای خوبی کرده و در حال نهایی شدن است اما اینکه در این گزارش دستگاه‌های متخلف شناسایی می‌شود یا خیر، باید منتظر باشیم.

نظرات بینندگان