arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

عمار حکیم خواستار حفظ مراکز دیپلماتیک شد

عمار الحکیم ساعاتی پس از تجمع معترضان مقابل سفارت آمریکا در بغداد، از دولت این کشور خواست به مسئولیت خود در حمایت از هیئت‌های دپلماتیک در این کشور عمل و وجهه عراق را حفظ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی در عراق، در واکنش به اعتراض مقابل سفارت آمریکا، در بیانیه‌ای ضمن دعوت به خویشتنداری، از دولت خواست به مسئولیت خود در حمایت از مراکز دیپلماتیک عمل و وجهه خود را حفظ کند.

الحکیم در این بیانیه اعلام کرد: «ضمن ابراز غم و اندوه خود از شهادت تعدادی از فرزندان نیروهای مسلح از الحشد الشعبی به دلیل بمباران پایگاه‌های آنها در القائم توسط آمریکا، بر حق اعتراض مسالمت‌آمیز و آزادی بیان تأکید می‌کنیم و از همه طرف‌ها خواستار خویشتنداری و اجتناب از تشدید تنش و کشیده نشدن به آشوب هستیم».

به گزارش وبگاه «الفرات نیوز»، این سیاستمدار عراقی همچنین از دولت عراق خواست که به مسئولیت خود در حمایت از مراکز دیپلماتیک حاضر در عراق عمل و از وجهه بین‌المللی خود و دستاوردهایی که در جامعه بین‌الملل به دست آورده و چیزی که امنیت و ثبات کشور را تضمین می‌کند، حمایت کند».

عمار الحکیم پیشتر نیز در بیانیه‌ای حمله آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی را محکوم کرده و آن را «نقض آشکار حاکمیت عراق و توافقنامه‌های امنیتی دوجانبه» دانسته و تأکید کرده بود که «نیروهای ائتلاف آمریکایی می‌بیاست از دولت عراق در مأموریت حمایت از عراقی‌ها، پشتیبانی می‌کرد».

سفارت آمریکا در بغداد امروز شاهد تجمع صدها عراقی بود که به حمله هوایی آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در عراق اعتراض داشتند.

این تجمع بعد از مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی برگزار شد. هزاران عراقی امروز در مراسم تشییع که سران و فرماندهان الحشد الشعبی نیز در آن حاضر شدند، شرکت کردند.

مردم معترض ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز برابر سفارت آمریکا خواهان بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

محافظان سفارت آمریکا در بغداد نیز با هدف متفرق کردن معترضان عراقی، اقدام به شلیک گلوله‌های دودزا و آتش‌زا به سوی مردم معترض کردند که در نتیجه آن بیش از ۶۰ تظاهرات کننده عراقی مجروح شدند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان