arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

واشنگتن: رهبران عراق نسبت به امنیت شهروندان آمریکایی اطمینان دادند

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که پس از تماس تلفنی پمپئو، رهبران عراق امنیت پرسنل و اموال آمریکایی‌ها را تضمین کردند. عبدالمهدی و صالح هم به پمپئو اطمینان دادند که مسئولیت حفاظت از شهروندان آمریکایی را جدی گرفته و امنیت کارمندان و اموال ایالات متحده را تضمین می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حالی منتشر می‌شود که امروز (سه شنبه) پس از حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد، مایک پمپئو وزیر امورخارجه امریکا در مورد این اتفاق با عادل عبدالمهدی نخست وزیر و برهم صالح رییس جمهوری عراق گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.
مورگان اوتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه خاطر نشان کرد: پمپئو در تماس تلفنی خود به طور صریح اعلام کرد که ایالات متحده از شهروندان خود که برای حمایت از استقلال و حاکمیت عراق در بغداد به سر می‌برند، محافظت و دفاع خواهد کرد.
براساس این بیانیه، عبدالمهدی و صالح هم به پمپئو اطمینان دادند که مسئولیت حفاظت از شهروندان آمریکایی را جدی گرفته و امنیت کارمندان و اموال ایالات متحده را تضمین می‌کنند.
عبدالمهدی نخست وزیر دولت موقت عراق امروز (سه شنبه) در پی حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد، همگان را به متفرق شدن از جلوی سفارتخانه این کشور فراخواند.
وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله دو روز گذشته آمریکا به مواضع نظامی عراق در بالاترین سطح از سوی بغداد محکوم شد و دولت سلسله اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت ملی و امنیت عراق را اتخاذ کرد.
نخست وزیر موقت عراق خاطرنشان کرد که حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی نباید منجر به آسیب زدن به ساختمان سفارت آمریکا شود.
وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک بر عهده دولت عراق است از همه معترضان خواست در اسرع وقت از جلوی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد متفرق شوند.
عبدالمهدی همچنین تاکید کرد که تعرض به سفارتخانه و اماکن دیپلماتیک با برخورد جدی نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و قانون شکنان به اشد مجازات خواهند رسید.
وزارت دفاع عراق هم امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای بر پایبندی دولت برای حفاظت از سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک تاکید کرد.
این وزارتخانه افزود که بعضی خبرها مبنی بر حضور «نجاح الشمری» وزیر کشور عراق در محل سفارت آمریکا صحت ندارد و وزیر دفاع از محل کار خود اوضاع را پیگیری می‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان