arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

سقف معافیت مالیاتی کامندان در سال آینده؛ 3 میلیون تومان

اعضای کمیسیون تلفیق به دولت اجازه دادند که برای پرداخت اصل و سود اوراق سررسیده شده در سال 99 با رعایت مقررات 10 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند. همچنین در جلسه امشب سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت مشخص شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در نشست امشب خود در مصوبه‌ای به دولت اجازه دادند تا 2 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر کند.

همچنین اعضای کمیسیون تلفیق در این نشست مصوب کردند وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط تا سقف 3 میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی با تصویب هیأت وزیران منتشر کند. از تسهیلات بانکی و تضامین سررسید شده همچنین بازپرداخت‌های بدهی‌های سررسیده شده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح‌های بالادستی نفت می‌توانند از این اوراق استفاده کنند.

همچنین براساس مصوبه امشب کمیسیون اوراق فروش نرفته با تأیید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه قابل واگذاری به پیمانکاران و طلبکاران طرح‌ها است.

علاوه بر این در جلسه امشب مصوب شد که دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال 99 اجازه دارد 10 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی براساس مقررات منتشر کند.

همچنین برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت وگاز با اولویت میادین مشترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو وزارتخانه‌های مذکور از طریق شرکـت‌های تابعه ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد اوراق مالی اسلامی تا سقف 3500 میلیارد تومان منتشر می‌کنند. بازپرداخت اصل و سود این اوراق از محل افزایش تولید همان میادین برای طرح‌های وزارت نفت و عایدات طرح برای طرح‌ها و پروژه‌های وزارتخانه‌های صنعت و نیرو تضمین می‌شود.

اعضای کمیسیون تلفیق همچنین در جلسه امشب خود سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت را مشخص کردند.

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق کارکنان دولت که جمع حقوق و مزایایی آنها در ماه تا سقف 3 میلیون تومان و در سال تا سقف 36 میلیون تومان باشد از پرداخت مالیات معاف هستند.

سال گذشته سقف معافیت مالیاتی برای این افراد 2 میلیون و 750 هزار تومان بوده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان