arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

المیادین: نظامیان آمریکایی، الانبار را ترک می‌کنند

شبکه تلویزیونی "المیادین" سه‌شنبه شب به نقل از مقام‌های آمریکایی مستقر در عراق گفت که نیروهای نظامی ایالات متحده مستقر در پایگاه هوایی "عین الاسد" در استان الانبار، این پایگاه نظامی را به سمت بغداد ترک می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

المیادین اعلام کرد که این نظامیان برای آنچه حمایت از سفارت آمریکا در بغداد اعلام شده است، راهی پایتخت عراق می‌شوند.

"المیادین" همچنین گفت که نیروهای نظامی جدیدی در محل ساختمان سفارت آمریکا در بغداد مستقر شدند.

این اخبار ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که یک مقام ارشد آمریکایی از اعزام ۱۰۰ تفنگدار نیروی دریایی به سفارت واشنگتن در بغداد خبر داد.

پس از اعلام این خبر، رسانه‌ها تصاویر تفنگداران ارتش آمریکا را منتشر کردند که از کویت عازم عراق شده‌اند تا در سفارت آمریکا در بغداد مستقر شوند.

هواپیماهای آمریکایی یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در جریان آن ۲۵کشته و ۵۱ زخمی برجای گذاشت.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آنها حملات دقیقی علیه پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

افراد مسلح ناشناس روز جمعه ۶ دی ماه با شلیک دو راکت به پایگاه نظامی «K۱» در شمال غربی استان کرکوک حمله کردند. این پایگاه محل استقرار نیروهای عراقی و آمریکایی است که حمله به آن بهانه‌ای به دست آمریکا داد تا پایگاه‌های نیروهای عراقی را بمباران کنند.

در جریان این حمله راکتی، یکی از پیمانکاران پنتاگون کشته شده و چند سرباز آمریکایی و عراقی مجروح شدند. گرچه هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفته ولی واشنگتن گردان‌های حزب الله عراق را مسؤول آن معرفی کرده است.

این اقدام آمریکا با محکومیت گسترده مردم، دولت و فراکسیون‌ها و جریان‌های مختلف عراق و حتی برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران و انصار الله یمن روبه رو شد.

همچنین بدنبال این حملات، معترضان خشمگین عراقی امروز سه‌شنبه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و پرچم الحشد الشعبی بر فراز دیوار سفارت آمریکا، پرچم این کشور نیز مقابل سفارتش آتش زدند و با سر دادن شعار ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان