arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

کاخ‌سفید: ترامپ با عبدالمهدی درباره حفاظت از آمریکایی‌ها در عراق گفت‌وگو کرد

رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه تلفنی با نخست وزیر عراق درباره حفاظت از آمریکایی‌ها در این کشور گفت‌وگو کرد. کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق گفت‌وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری الحدث،‌ ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی با عبدالمهدی بر ضرورت حمایت از آمریکایی‌ها در عراق تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا عصر سه‌شنبه و پیش از این تماس تلفنی در واکنش به تظاهرات گسترده مردم عراق در مقابل سفارت این کشور در بغداد در حساب توئیتری خود نوشت: «ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن در عراق را هماهنگ کرده است. آنها کاملا مسئول آن هستند. علاوه بر آن، ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای محافظت از سفارتمان در بغداد استفاده کند و همینطور هم به آنها گفته شده است.» (جزئیات بیشتر)

هزاران عراقی صبح امروز پیکرهای شهدای الحشد الشعبی که در حمله تجاوزکارانه ارتش آمریکا به مواضع حشد الشعبی در الانبار به شهادت رسیده بودند را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان