arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

سردار زاهدیان: حضور پلیس در مناطق‌ پاکسازی شده شوش، مولوی و هرندی تهران تداوم خواهد داشت

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از تداوم حضور پلیس در مناطق‌ پاکسازی شده شوش، مولوی و هرندی خبر داد. وی همچنین درباره ورود مواد روان‌گردان جدید به کشور گفت: تاکنون چنین اخباری به ما نرسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سردار مسعود زاهدیان» درباره حضور برخی معتادان متجاهر در مناطق پاکسازی شده شوش، مولوی و هرندی گفت: ترتیبی اتخاذ کردیم تا در این مناطق که سال گذشته پاکسازی شد، نیروهایمان همواره وجود داشته باشند و با افرادی که در این مناطق اقدام به توزیع و خرید و فروش مواد مخدر می‌کنند نیز برخورد شود. البته ممکن است، گاهی اوقات افراد خاطی نیز در این مناطق مشاهده شوند که به محض اطلاع به پلیس قطعا با این افراد برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به خانه‌های پلاک قرمز و موانع قانونی گفت: مراجع قضایی با همه توان‌شان حامی اقدامات پلیس بودند، البته پیشنهاداتی برای اصلاح قانون داده‌ایم که با رفع آنها نیز امیدواریم این مشکلات کمتر شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در واکنش به این که گفته می‌شود، ورود شیشه با افزایش تولید آن در افغانستان بیشتر شده‌است، خاطرنشان کرد: اقدامات اطلاعاتی در ورودی مرزها بیشتر شده است و هم در شناسایی عناصری که در این امر دخالت دارند، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

سردار زاهدیان تصریح کرد: سال گذشته حدود ۹۰۰ کیلوگرم کشفیات شیشه داشتیم و امسال این کشفیات به ۱۲ تن رسیده است و این حاکی از تمرکز ما در مناطق مرزی شرق کشور بر ورود شیشه است و حتما با ارتقا و توسعه فعالیت‌های ما قاچاقچیان از اقدامات خودشان پشیمان خواهند شد.

وی تاکید کرد: به قاچاقچیان و افراد خاطی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تذکر می‌دهم که منتظر عواقب سنگین اقدامات‌شان باشند و پلیس در مقابل اقدامات آنها ساکت نخواهد ماند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ساخت دستگاه ایکس‌ری توسط شرکت‌های داخلی گفت: صحبت‌هایی با مجموعه معاونت فناوری ریاست‌جمهوری در این زمینه شده است، تعدادی از این دستگاه‌ها در اختیار ما قرار گرفته شده و در حال استفاده از آنها هستیم و برای توسعه آن نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین درباره ورود مواد روان‌گردان جدید به کشور گفت: تاکنون چنین اخباری به ما نرسیده است. مواد مخدر افراد را از حالت عادی خارج می‌کند و در شرایط غیرواقعی قرار می‌دهد که این شرایط باعث می‌شود، افراد رفتارهای پرخطری داشته باشند و این‌ها همه و همه نشان از این است که باید از مصرف مواد مخدر پرهیز کرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان