arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

درخواست حفتر از مصر برای اعزام نیروی زمینی

برخی منابع مصری از درخواست فرمانده نیروهای شرق لیبی از رئیس‌جمهور مصر برای اعزام نیروهای زمینی به این کشور خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست حفتر از مصر برای اعزام نیروی زمینیبرخی منابع میدانی لیبی و مصری از دشواری نبرد در محورهای اطراف طرابلس که تحت سیطره دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» قرار دارد، خبر دادند.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از برخی منابع مصری مرتبط با پرونده لیبی گزارش داد که ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی که از دو روز پیش به همراه «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان طبرق (شرق لیبی) به قاهره سفر کرده است، با مقامات سیاسی مصر دیدار کرد و آن‌ها را در جریان وضعیت حقیقی عملیات‌های نظامی در محورهای نبرد اطراف طرابلس قرار داد و گفت که نیروهای او هیچ پیشرفتی حاصل نکرده‌اند.

به گفته این منابع، حفتر در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در کاخ الاتحادیه، خواستار حمایت نظامی بیشتر مصر از نیروهایش برای پیشروی شد.

این منابع فاش کردند که حفتر همچنین از السیسی خواست تا قاهره از تصمیم خود برای عدم اعزام نیروهای پیاده‌نظام به محورهای جنگی صرف‌نظر کند.

حفتر گفته است که اگر قاهره نیروی زمینی به لیبی اعزام کند ظرف چند ساعت نبرد در طرابلس را یکسره خواهند کرد حال آنکه قاهره از اعزام نیروهای زمینی به لیبی خودداری کرده و بر حمایت لجستیکی و کارشناسانه تأکید دارد.

فرمانده نیروهای شرق لیبی همچنین اتخاذ موضع عربی و بین‌المللی به منظور ممانعت از اعزام نیروهای ترکیه به لیبی را خواستار شده و به قاهره هشدار داده است که «با ورود نخستین گروه نظامیان ترکیه به لیبی، نبرد (به نفع دولت السراج) یکسره شده و نظامیان اردوغان در مصر مرز مستقر می‌شوند.»

حفتر همچنین در دیدار با السیسی بر ضرورت اعمال فشار بر قدرت‌های غربی به منظور رفع تحریم‌ تسلیحاتی لیبی تأکید کرده است.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان