arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

پنتاگون: مقام‌های آمریکایی به عراق سفر نکنند

وزارت دفاع آمریکا طی اطلاعیه‌ای از مقام‌ها و اعضای کنگره این کشور درخواست کرده تا به عراق و سوریه سفر نکنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش چهارشنبه پایگاه خبری بغداد الیوم، در این یادداشت که به امضای «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا رسیده، از مقام های آمریکایی به خاطر شرایط نامناسب در عراق و سوریه خواسته شده تا ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ماه) به عراق و سوریه سفر نکنند.

بر اساس این گزارش، پنتاگون، رییس جمهوری و معاونش، همچنین وزیر دفاع و برخی از وزرا و رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا را از این اطلاعیه مستثناء کرده است.

در همین رابطه «مایک پمپئو» وزیر دفاع آمریکا سفر خود به اوکراین را به زمان دیگری موکول کرد. پمپئو قرار بود ۳ ژانویه (۱۳ دی) به اوکراین سفر کند.

پیش از این نیز سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرده بود که کلیه فعالیت های این سفارتخانه تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده است.

سفارت آمریکا همچنین از شهروندان خود در عراق خواسته در صورت نیاز به کنسولگری این کشور در شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان مراجعه کنند.

سفارت آمریکا در بغداد علت این اقدام را حمله به مقر سفارتخانه خود عنوان کرده است.

هواپیماهای آمریکایی یکشنبه شب گذشته مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در نتیجه ۲۵ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شدند.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آن‌ها حملات دقیقی به پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

حمله آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت به طوری که معترضان روز سه‌شنبه پس از تشییع پیکرهای قربانیان این حادثه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر دیوارهای سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان