arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

حزب‌الله عراق: قانون اخراج نیروهای خارجی از عراق را پیگیری می‌کنیم

حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را پیگیری خواهد کرد. گروه مقاومت در راستای «وفای به خون شهدا» با دقت اقدامات پارلمان در هفته آتی را زیر نظر دارد تا قانون اخراج تمامی نیروهای خارجی در عراق تصویب شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر گردان‌های «حزب‌الله» عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای تأکید کرد که موضوع اخراج نیروهای خارجی از عراق را با قدرت در پارلمان پیگیری خواهد کرد.

به نوشته وبگاه المعلومه، در این بیانیه آمده است که این گروه مقاومت در راستای «وفای به خون شهدا» با دقت اقدامات پارلمان در هفته آتی را زیر نظر دارد تا قانون اخراج تمامی نیروهای خارجی در عراق تصویب شود و حزب‌الله عراق خواسته «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق برای خروج از محوطه سفارت آمریکا را در ازای اقدام جدی برای تصویب قانون مذکور پذیرفته است.

حزب‌الله عراق با بیان اینکه سفارت آمریکا در عراق «سفارت شر» و «جاسوسخانه» است، افزود: «از تمامی مردم عزیزمان که در راستای تحقیر آمریکا موضع گرفتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.»

از روز گذشته هزاران معترض عراقی در اعتراض حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشدالشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند.

امروز نیز سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای رسمی از طرفداران خود مقابل سفارت آمریکا خواست تا به احترام دولت عراق، از این سفارتخانه دور شوند و در مکان دیگری تحصن کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان