arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از عصر فردا

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز( پنجشنبه ) در شمال شرق و شرق کشور بارش‌های پراکنده داریم، گفت: بعد از ظهر روز جمعه سامانه جدید بارشی وارد کشور خواهد شد و برای مناطق غرب، جنوب غرب و به تدریج دامنه‌های البرز و جنوب کشور بارش خواهیم داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کبری رفیعی گفت: امروز در شمال شرق و شرق کشور و سواحل دریای خزر بارش های پراکنده را خواهیم داشت و برای مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی شده است و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان امروز شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد هستیم.

وی بیان کرد: برای روز جمعه بارش ها در غرب سواحل شدت بیشتری خواهد داشت اما بعد از ظهر روز جمعه سامانه جدید بارشی وارد کشور خواهد شد و برای مناطق غرب ، جنوب غرب و به تدریج دامنه های البرز و جنوب کشور بارش خواهد داشت که در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

بارش باران در بیشتر مناطق کشوردر هفته آینده

رفیععی افزود: در روز شنبه ضمن تقویت این سامانه بارشی به جز جنوب شرق بیشتر مناطق کشور بارش خواهند داشت که در استان های چهارمحال و بختیاری ، کهکیلویر وبویراحمد، فارس، شمال بوشهر و ایلام، بارش ها شدت بیشتری خواهد داشت و برای مناطق استان های جنوبی نیز رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است .

وی گفت: یکشنبه بارش ها به نیمه شرقی کشور منتقل می شود و در مناطق جنوبی تر نیز بارش های رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت و در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور نیز بارش باران و برف پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه در نیمه شرقی کشور در جنوب استان فارس، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و بخش هایی از سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی شده است. روز یکشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وزش باد در تهران

وی یادآور شد: تهران نیز امروز ( پنجشنبه )کمی ابری خواهد بود و گاهی وزش باد را خواهیم داشت و دمای تهران امروز حداکثر ۱۰ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲ درجه بالای صفر پیش بینی شده است. همچنین سردترین مرکز استان امروز شهرکرد با ۹ درجه زیر صفر و گرمترین مرکز استان، بندرعباس با دمای حداکثر ۲۶ درجه بالای صفر بوده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان