arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

کواکبیان:‌ آمار رسمی کشته‌شدگان آبان باید اعلام شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قوه قضاییه می‌گوید شورای عالی امنیت ملی باید آمار کشته‌های آبان را بدهد گفت: خب بدهد این آمار را. باید این آمار رسمی اعلام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قوه قضاییه می‌گوید شورای عالی امنیت ملی باید آمار کشته‌های آبان را بدهد گفت: خب بدهد این آمار را. باید این آمار رسمی اعلام شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان صبح امروز در هجدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه مجلس در سال‌های اخیر از سه ناحیه تضعیف شده است، اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید شورای نگهبان دوم باشد بلکه اختلاف مجلس و شورای نگهبان را حل کند. باید مشخص شود چرا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مصوبات مجلس اولویت دارد. شورای عالی فضای مجازی هم یک خط قرمز جدیدی شده است. مخالف هیات سران قوا نیستیم اما این هیات نباید قانونگذاری کند. قانونگذاری کار مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه اتخاذ تصمیم توسط شورای عالی امنیت ملی در بسیاری از موارد، مجلس را بی خاصیت می کند، تصریح کرد: به وزارت خارجه گفتیم جمعی از نمایندگان مجلس می خواهیم با مخالفان ترامپ دیدار کنیم اما وزارت خارجه گفت شورای عالی امنیت ملی مخالف است. باید حدود و ثغور وظایف این شورا مشخص باشد. قوه قضاییه می‌گوید شورای عالی امنیت ملی باید آمار کشته‌های آبان را بدهد. خب بدهد این آمار را. باید این آمار رسمی اعلام شود.

کواکبیان ادامه داد: بخشی از مشکلات به نمایندگانی تعلق دارد که معلوم نیست برای چه به مجلس آمده‌اند. کسی که میلیاردها تومان هزینه می‌کند معلوم است به دنبال حق مردم نیست. هیات نظارات بر رفتار نمایندگان عملکرد خیلی درخشانی نداشته است.

دبیر کل حزب مردم سالاری همچنین با بیان اینکه در مجلس نهم، دادستانی به ترکیب هیات اجرایی افزوده شده است، گفت: در مجلس دهم دنبال اصلاح قانون انتخابات بودیم اما شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کرد. اگر دولت و هیات‌های اجرایی و نظارت بخواهند انتخابات رقابتی برگزار شود، باید بی طرف بوده و عادلانه رفتار کنند.

وی ادعا کرد: گاهی در بررسی صلاحیت‌ها سلیقه‌ای عمل می‌شود.

کواکبیان ادامه داد: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، کسانی وارد مجلس می شوند که می گویند لیاخوف کجایی؟ اگر مردم به صحنه بیایند به دلسوزان خود رای می دهند نه به کسانی که از همین الان دارند ترکیب هیات رئیسه مجلس یازدهم را مشخص می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و انسجام در اصلاح طلبان داریم، اما باید تلاش کنیم اگر قرار است اصولگرایان به مجلس راه یابند، اصولگرایان عاقل به مجلس بیایند. برخی اصولگرایان دغدغه ملی ندارند بلکه دغدغه جناحی دارند. اگر آنها سر کار بیایند، FATF را تصویب می کنند.

نماینده تهران در مجلس در پایان گفت: همان طور که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظر خود را درباره لوایح FATF اعلام کرد، سایر اعضای مجمع هم با شفافیت نظر خود را اعلام کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان