arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

«اوبامای لاتین» از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا کناره گیری کرد

«جولیان کاسترو» که به دلیل نزدیکی به رئیس‌جمهور سابق آمریکا و تبار بومی به «اوبامای لاتین» معروف شده بود، امروز رسما از رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری کنار رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جولیان کاسترو» که زمانی یکی از بخت‌های مهم نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری میلادی آمریکا به شمار می‌رفت، به دلیل ناکامی در جلب نظر رأی‌دهندگان دموکرات، امروز رسما از رقابت‌های درون‌حزبی کناره‌گیری کرد.

وزیر مسکن دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که تنها نامزد لاتین‌تبار انتخابات امسال ریاست‌جمهوری آمریکا بود، به دلیل حمایت از سیاست‌های اوباما و نزدیکی شخصی به وی، به «اوبامای لاتین» معروف شده بود.

کارزار انتخاباتی کاسترو بر مسئله مهاجرین و مبارزه با فقر مبتنی بود، اما وی در مناظرات چندان موفق ظاهر نشد و به همین دلیل هم در نظرسنجی‌ها و هم از منظر جذب منابع مالی، در رده‌های پایینی فهرست نامزدهای حزب دموکرات قرار گرفته بود.

او امروز با انتشار یک ویدئو، خروجش از رقابت‌های درون‌حزبی را اعلام کرد و گفت: «من به این نتیجه رسیده‌ام که الان وقت ما نیست. امروز با قلبی غمگین و قدردانی عمیق، کارزارم برای ریاست‌جمهوری را متوقف می‌کنم.»

رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از چند ماه پیش با برگزاری چندین دور مناظره آغاز شده است. در حالی که در ابتدای این روند بیش از ۲۵ نامزد با یکدیگر رقابت می‌کردند، اکنون با خروج تعداد زیادی از نامزدهایی که مورد اقبال عمومی قرار نگرفته‌اند، تعداد نامزدها باقی‌مانده به کمتر از ۱۵ نفر رسیده است.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در میان حامیان حزب دموکرات در آمریکا، «جو بایدن»، «برنی سندرز»، «الیزابت وارن» و «پیت بوته‌جج» به ترتیب در صدر قرار دارند. رقابت‌های رسمی درون‌حزبی از روز ۱۴ بهمن با رأی‌گیری در ایالت «آیوا» آغاز می‌شود. در این رقابت‌ها، هر هفته در چند ایالت رأی‌گیری می‌شود تا به مرور نامزدی که بیشترین آرای ایالتی را به دست آورده، به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها روز ۱۳ آبان ۱۳۹۹ در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری‌خواه، قرار گیرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان