arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

پنتاگون: توافق برای خلع سلاح هسته‌ای بهترین راهکار در قبال کره شمالی است

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد آمریکا همچنان معتقد است توافق سیاسی بر سر خلع سلاح هسته‌ای بهترین راهکار پیش رو درباره کره شمالی است، اما نیروهای آمریکایی کماکان آماده‌اند تا در صورت لزوم وارد جنگ شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز، مذاکره و توافق بر سر خلع سلاح هسته‌ای را بهترین گزینه در مواجهه با کره شمالی خواند.

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با فاکس‌نیوز مدعی شد: «آمریکا همچنان معتقد است توافق سیاسی بر سر خلع سلاح هسته‌ای بهترین راهکار پیش رو درباره کره شمالی است، اما نیروهای آمریکایی کماکان آماده‌اند تا در صورت لزوم وارد جنگ شوند.»

وی افزود: «ما از کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] می‌خواهیم که خویشتندار باشد.»

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز چهارشنبه یعنی در آخرین روز ضرب‌الاجل پیونگ یانگ به واشنگتن برای نرمش در مذاکرات میان دو طرف برای عاری‌ ساختن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای، اعلام کرد که جهان به زودی با یک سلاح راهبردی جدید روبه‌رو خواهد شد.

رهبر کره شمالی در ماه آوریل به آمریکا هشدار داده بود که فقط تا پایان سال 2019 فرصت دارد تا با اتخاذ مسیری جدید در مذاکرات خلع سلاح به میز مذاکره بیاید در غیر این صورت باید منتظر پیامدهای اصرار بر رویکردهای قبلی باشد. کره شمالی همچنین از «هدیه کریسمس» برای آمریکا خبر داده بود که تحلیلگران با توجه به عدم پیشرفت در مذاکرات این هدیه را یک آزمایش موشکی دیگر ارزیابی کرده بودند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان