arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

ظریف: حتما خون پاک و مطهر قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر خواهد کرد

وزیر خارجه گفت: حتما خون پاک و مطهر قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر و مردم ایران را منحدتر و منسجم تر خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: حتما خون پاک و مطهر قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر خواهد کردمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اظهاراتی عنوان کرد: شهادت برادر بزرگوارم سردار کشور و اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی را خدمت مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران  خانواده ایشان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت و همه کسانی که دل در گرو آزادی و مبارزه با ترور و افراط داشتند تبریک و تسلیت می گویم. 

وی قاسم سلیمانی را مرد بزرگ و با درایتی خواند که همواره منتظر شهادت بود و تصریح کرد: اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن ایشان و همراهانشان بدون تردید یک ترویسم دولتی و نقض حاکمیت عراق است. آنها کسانی را به شهادت رسانده‌اند که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم، استبداد، ترور و تکفیر کرده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: ایشان و مرحوم مهندس و دیگر همرزمان شهیدشان نقش برجسته‌ای در مبارزه مردم عراق و سوریه علیه داعش داشتند و شاید اقدام آمریکایی‌ها نشان‌دهنده داغی باشد که آنها از این بزرگمردان داشتند، چرا که ساخته و پرداخته آنها، توسط سردار سلیمانی و با تلاش و مجاهدت مردم سوریه و عراق نابود شد و این درد گرانی برای آمریکایی‌ها بود.   

ظریف تصریح کرد: حتما خون پاک و مطهر قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر و مردم ایران را متحدتر و منسجم تر خواهد کرد و سیاست های آمریکا در منطقه را هر روز مفتضح تر از قبل و بی اثرتر خواهد کرد این یقین ماست ،همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این موضوع به وقوع می‌پیوندد.

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان