arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

پارلمان عراق در واکنش به ترور سردار سلیمانی نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

همزمان که فراکسیون سائرون خواستار جلسه فوق‌العاده پارلمان برای بررسی حمله اخیر آمریکا در عراق شده است، نائب رئیس پارلمان از برگزاری جلسه فوق العاده صبح فردا شنبه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نائب رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که پارلمان عراق روز شنبه در واکنش به اقدام تروریستی بامداد امروز آمریکا در به شهادت رساند سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق نشست فوق العاده برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «حسن الکعبی» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «وقت آن رسیده که به بی پروایی آمریکایی‌ها در عراق پایان داده است.»

در همین ارتباط، فراکسیون پارلمانی سائرون وابسته به جریان صدر عراق، خواستار جلسه‌ای برای بررسی حمله آمریکا شد. این فراکسیون با بیان اینکه «آمریکا با ترور [سردار] سلیمانی و [ابومهدی] المهندس بار دیگر مرتکب جنایت و تجاوز آشکار به حاکمیت عراق شده»، خواستار برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده در پارلمان برای بررسی این امر شد.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان