arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

ترکیه: حمله هوایی آمریکا امنیت و ثبات در منطقه را وخیم‌تر می‌کند

وزارت خارجه ترکیه عصر جمعه در واکنش به ترور فرمانده نیروی سپاه قدس سپاه پاسداران اعلام کرد که حمله هوایی آمریکا،‌ امنیت و ثبات در منطقه را وخیم‌تر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه ترکیه به شدت از تنش میان آمریکا و ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تی‌آرتی، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود اعلام کرد: «از تنش فزاینده میان ایران و آمریکا در منطقه به شدت نگران هستیم»

وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که کاملا واضح است که عملیات هوایی آمریکا (در بغداد) شرایط امنیت و ثبات در منطقه را وخیم‌تر خواهد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز امروز (جمعه) ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» بر اثر حمله تروریستی آمریکا در بغداد را اوج بدگمانی و منفی‌نگری واشنگتن توصیف کرد.

زاخارووا در مصاحبه با شبکه «روسیا 24» گفت ایالات متحده ابتدا در بغداد حمله هوایی انجام داد و سپس از شورای امنیت سازمان ملل خواست که تعرض تظاهرات‌کنندگان عراقی به سفارتخانه خود در بغداد را بررسی کند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان