arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

نشست محرمانه شورای امنیت سازمان ملل پس از شهادت سردار سلیمانی

در پی ترور سردار سلیمانی در عراق به‌دست نیروهای آمریکایی، شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه‌ غیرعلنی برگزار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خبرگزاری «اسپوتنیک»  جمعه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه‌ای را پشت درهای بسته تشکیل خواهد داد.

این جلسه غیرعلنی، جمعه شب و در پی ترور سردار «قاسم سلیمانی» به دستور دولت آمریکا با ادعای تشدید خطر افزایش تنش در منطقه خاورمیانه تشکیل می‌شود.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

این اقدام تروریستی در حالی انجام شد که شب گذشته «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است».

منبع: فارس
نظرات بینندگان