arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

آیت الله حائری تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق را حرام اعلام کرد

در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، یکی از مراجع عالی شیعه در عراق تداوم حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور را حرام اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از السومریه نیوز، آیت الله کاظم حائری، مرجع عالی شیعه در عراق بیانیه‌ای در رابطه با شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق توسط نیروهای آمریکایی صادر کرد.

وی در بخشی از بیانیه خود بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق تاکید کرد و این مسئولیت را برعهده دولت عراق گذاشت.

آیت الله با تاکید بر لزوم آمادگی مجاهدین برای مقابله با دشمن اشغالگر خاطرنشان کرد: تداوم حضور نیروهای آمریکایی و هم پیمانان آنها در خاک عراق حرام است و برای حمایت از خاک این کشور باید به طور جدی تلاش کرد. حضور نیروهای آمریکایی در خاک ما غیرقانونی است.

به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت ، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان