arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

صدرنشيني تويوتا در خودروهاي وارداتي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز گذشته سامانه خبري سازمان بنادر و دريانوردي کشور، در حالي از تخليه تازه ترين محموله هاي خودرو در دو بندر شهيد باهنر و لنگه خبر داد که در اين بين سواري تويوتا بيشترين شمار خودروي وارداتي را در دو بندر مذکور به خود اختصاص داده است.

    بر اين اساس سازمان بنادر تاکيد کرده که تازه ترين محموله هاي خودرو از دو بندر شهيد باهنر و لنگه در حال ورود به کشور هستند.

    اين سازمان همچنين عنوان کرده که در سيزدهم بهمن ماه، 151 خودرو خارجي در بندر شهيدباهنر تخليه شده است که البته 143 خودرو نيز در حال تخليه است. در اين ميان سواري تويوتا بيشترين شمار خودروي وارداتي را به خود اختصاص داده است.

    در بندر لنگه نيز طي عمليات تخليه 4 روز پيش، 231 خودروي سواري وارد کشور شده و 223 خودرو نيز در حال ورود به کشور است که در اين ميان نيز تويوتا در صدر فهرست خودروهاي وارداتي در بندر مذكور است.

    همچنين بر اساس جدولي که سازمان بنادر ارائه کرده، جدا از خودروي سواري تويوتا، خودروهايي همچون نيسان تيدا، سواري بنز، لكسوس از بندر شهيد باهنر وارد کشور شده اند.

    در لنگه نيز سواري تويوتا در حالي صدرنشين خودروهاي وارداتي به اين بندر است که خودروهاي ديگري همچون هوندا و بي ام دبليو نيز در بين خودروهاي وارداتي به بندر مذکور به چشم مي خورد. به نظر مي رسد بيشتر خودروهاي وارداتي به دو بندر ياد شده از امارات متحده بارگيري شده است.

    بنا بر آمار گمرگ جمهوري اسلامي ايران در 10 ماهه سال جاري تعداد 33 هزار و 13 دستگاه انواع خودرو سواري وارد کشور شده که در مقايسه با 36 هزار و 634 دستگاه خودرو وارداتي مدت مشابه سال قبل، سه هزار و 621 دستگاه کاهش داشته است. همچنين در بين کشورهايي که به امر صادرات خودرو به ايران پرداخته اند، کره جنوبي همچنان بيشترين سهم را دارد و امارات متحده عربي و عمان نيز در رده هاي بعدي قرار گرفته اند.
نظرات بینندگان