arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

سردار نقدی: جایگزین‌های سلیمانی و اَلمُهندس توانمندند/ آمریکا منتظر اتفاقات جدید باشد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه افرادی که جای سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس معرفی شدند به قدر کافی توانمندی دارند گفت: مسیر مقاومت ادامه‌خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه امروز جمعه 13 دی در برنامه تلویزیونی جهان آرا شبکه «افق» سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: دهه ۶۰ و اوایل انقلاب اسلامی، دشمن سعی داشت فرماندهان ارشد و‌ مدیران برجسته را از میان بردارد.

وی افزود: دشمن تصور می‌کرد این اقدامات می‌تواند شعله‌های انقلاب را خاموش کند، اما تجربه نشان داد که هر حادثه‌ای مردم را مصمم‌تر کرد.

نقدی گفت: با شهادت هر شهید در کشور ده‌ها انسان برومند در میان مردم آمدند و به جای هر نفری که انها از میان برداشتند صدها و هزاران نفر این مسیر را ادامه دادند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه خون شهید، خون معمولی نیست، افزود: امام‌خمینی (ره) فرموند: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود»، این یک شعار احساسی نیست بلکه واقعیتی است، چرا که خواهیم دید هر چه عظمت در وجود حاج قاسم با همه حماسه آفرینی‌ها و ۴۰ سال مبارزه داشتند، خون او آثاری خواهد داشت که از کارهایشان در زمان حیات اثربخش‌تر است.

نقدی با اشاره به برپایی مراسم عزاداری در کشورهای مختلف همچون هند و لبنان در فقدان فرمانده شهید نیروی قدس سپاه گفت: جوانان عراقی و مردم کشورهای مختلف خودجوش مراسم عزاداری برپا کردند که این‌ نشان می‌دهد خوش شهید مسیری ایجاد کرده که همه درگیر آن شده‌اند.

وی با بیان اینکه کسی که به بندگان خدا ظلم می‌کند خداوند به نیابت از بندگانش با او به جنگ می‌پردازد و قدرت استدلال را از او‌می‌گیرد، خاطر نشان کرد: کارهایی امریکایی انجام دادند بدون منطق است. به گفته رییس جمهور امریکا ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کردند و هیچ دستاوری نداشتند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: آن‌ها می‌خواهند در منطقه شکاف ایجاد کنند و‌ نظام مستقل را مقابل مردم قرار دهند و احساس کردند این دو شهید بزرگوار می‌توانند شکاف‌ها را پر کنند برای همین هم دست به این اقدام زده‌اند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه افرادی که جای شهید سلیمانی و ابومهدی معرفی شدند به قدر کافی توانمندی دارند و‌ مسیر مقاومت ادامه‌خواهد داشت، گفت: یکی از عوامل درگیری مقاومت با آمریکا در منطقه صهیونیست‌ها هستند. با خون شهیدان این مسیر یعنی مقاومت پرشورتر ادامه خواهد یافت و خطاب به آمریکایی‌ها باید بگو‌ییم که منتظر اتفاقات جدید باشید.

وی با بیان اینکه ظاهرسازی صدام در دوران‌ حکومتش مردم را نسبت به مقاومت بی‌اهمیت کرده بود، خاطر نشان کرد: مردم عراق بخاطر اینکه صدام ظاهرسازی می‌کرد تا جایی که خود را داعیه دار ضدامریکایی میدانست، از طرفی هم بر مردم ظلم می‌کرد، خسته شده بودند و رغبتی برای جنگ با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نداشتند. اما اتفاقات چند سال اخیر و ‌جنایات آنها با حشدالشعبی و حادثه امروز عمق نفرت و انگیزه مردم را برای اینکه مبارزه با آمریکا را در اولویت قرار دهند، دو‌چندان کرد که این امر سرمایه بزرگ‌مقاومت است.

سردار نقدی افزود: آمریکایی‌ها تلاش زیادی برای دو به هم زنی بین ایران و عراق کردند، اما اکنون که خون دو سرار بزرگ دو ملت ایران و عراق امیخته شده و تفکر دو ملت بر روی دوش مردم ایران و عراق تشییع می‌شود، موج ‌مداومی ایجاد خواهد کرد که نشان می‌دهد دیگر آمریکا در منطقه امنیت ندارد، به طوری که تا پیش از این شاید مردم از کنار سفارت امریکا به راحتی رد می‌شدند، اما اکنون طوری دیگر با آنها برخورد می‌کنند. این اقدام مهمتر و موثرتر از ضربه‌ است که ما بخواهیم به امریکایی‌ها بزنیم.

وی با بیان اینکه شاید قبلا ۱۰ لشکر برای مبارزه با امریکا حاضر می‌شدند اما از امروز حداقل ۴۰ لشکر آماده باش خواهند شد، گفت: این امر به عنوان روند برچیدن پایگاه‌های امریکا در منطقه و رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. در این روزها مردم عراق از خود می‌پرسند مگر ما مستقل نیستیم، پس امریکا چه حقی دارد بالگرد روی آسمان ما بفرستد و‌ کشور ما را ناامن کند؟

سردار نقدی با اشاره به اینکه جریان خودجوش بزرگی در میان امت اسلامی شکل گرفته و اکنون توسعه یافته است، تصریح کرد: امروز منطقه برای امریکا ناامن شده و‌شعله‌های انقلاب دامن آن‌ها را گرفته است. این شعله خاموش شدنی نیست و‌ اگر منطقه را ترک نکنند باید منتظر عواقب دردناکی باشند.

وی به بخشی از رشادت‌های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: بعد از خروج شوری از افغانستان گروه‌هایی ساماندهی شدند و اتوبوس گرفتند و ‌در مسیرها تعدادی از افراد حتی نوزادان را کشتند. در آن زمان سردار سلیمانی وارد میدان شدند و ‌مرزها را امن کردند. در جنگ ۳۳ روزه نیز وقتی حمله مخرب در لبنان موجب تخریب زیرساخت‌ها شد، ایشان دوشادوش حزب الله بود.

سردار نقدی با بیان اینکه در جنگ‌ با داعش نیز سردار سلیمانی اقدامات بسیاری داشتند، افزود: داعش تا دیوارهای کربلا و ‌حتی مرزهای ما رسیده بود و می‌خواست طرف مرزی ما قرارگیرد، اما شهید سلیمانی با تدبیر همه چیز را تغییر داد و ورق را برگرداند.

سردار نقدی به نقش شهید ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی اشاره کرد و گفت: شهید ابومهدی برای مردم عراق همچون سردار سلیمانی برای منطقه بود. ابومهدی مبارزات مختلفی داشت و‌ در دوران صدام و‌ پس از آن در زمان حضور امریکایی‌ها در عراق مبارزات خود را ادامه داد.

وی اضافه کرد: ابومهدی در خط مقدم تشکیل لشکر بدر بود، به طوری که مسئول معاون تبلیغات و‌ جانشین ستاد لشکر بود و‌ در دفاع مقدس نیز در عملیات مختلف حضور داشت و فداکاری کرد، حتی در عملیات مرصاد که شاید مربوط به داخل کشور باشد.

سردار نقدی با شمردن خصلت‌های سردار شهید سلیمانی با بیان اینکه ایشان علاوه بر صداقت و فداکاری و سایر خصلت‌ها، اخلاص هم داشت که‌ شاید مهم‌ترین خصلت این شهید به شمار می‌رود، در پاسخ به سوال مجری مبنی بر یک جمله با سردار سلیمانی، گفت: تنها می‌توانم بگویم «ما را هم‌ببر».

منبع: فارس
نظرات بینندگان