arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

رویترز: ائتلاف تحت رهبری آمریکا آموزش نیروهای عراقی را متوقف کرد

ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا امروز (یکشنبه) باصدور اطلاعیه ای اعلام کرد که آموزش و حمایت از نیروهای عراقی به دلیل حملات راکتی به پایگاه های ائتلاف آمریکا در عراق را متوقف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، ائتلاف آمریکا افزود که اولویت ما حفظ جان نیروهای ائتلاف است و از سویی به طور کامل به حفاظت از پایگاه های عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف هستند، پایبندیم اما حملات چند وقت اخیر توان لازم را برای آموزش نیروهای عراقی و حمایت از آنان را محدود کرده است و به همین دلیل آموزش نیروهای عراقی متوقف شده است.

منابع خبری یکشنبه هفته گذشته گزارش دادند که پایگاه نظامی التاجی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دادند هدف حمله راکتی قرار گرفته است. این پایگاه که در شمال بغداد میزبان نیروهای آمریکایی است، هدف چهار فروند موشک کاتیوشا قرار گرفت.

منابع خبری شامگاه گذشته (شنبه) گزارش دادند که سه منطقه در بغداد از جمله منطقه سبز و پایگاه هوایی "بلد" هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفته‌اند.

ائتلاف آمریکایی نیز در ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه) وقوع دو حمله در نزدیکی دو پایگاه عراقی را که میزبان نیروهای ائتلاف آمریکایی هستند، تایید کرد.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که تعدادی گلوله خمپاره به پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر موصل واقع در شمال عراق شلیک شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان