arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

گفت وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای ایرانی

رسانه‌های پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند که وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود درباره تحولات منطقه‌ای رایزنی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس گزارش رسانه های پاکستانی "شاه محمود قریشی" با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت امنیتی منطقه و تحولات اخیر به طور مفصل رایزنی کرد.
منابع خبری به نقل از وزارت امور خارجه پاکستان افزودند: وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با برخی از همتایان خود در منطقه به صورت تلفنی گفت‌ وگو کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه و ساعاتی پس از شهادت سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس در حمله تروریستی رژیم آمریکا، ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع فعلی، بر ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام یکجانبه و تهاجمی تأکید کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه ایران نیز با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی دولت آمریکا را محکوم کرد و شورای عالی امنیت ملی ایران نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان