arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساختمان اصلی مرکز مطالعات وزارت خارجه به نام سردار سلیمانی نامگذاری شد

وزارت امور خارجه ساختمان اصلی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی که محل دیدارهای منظم سردار سلیمانی و ظریف بود، به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساختمان اصلی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی خود را که محل دیدارهای منظم سردار قاسم سلیمانی و محمدجواد ظریف بود، به نام «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری کرد.

محمدجواد ظریف جمعه شب در برنامه گفتگوی شبکه اول سیما عنوان کرد: حاج قاسم عاشق شهادت بود و دلش می خواست این اتفاق برای او بیفتد. شش سال گذشته ما هر یکشنبه و هر سه شنبه هر زمان تهران بودیم صبح خیلی زود با هم جلسه داشتیم و معمولا با همدیگر صبحانه می خوردیم. در جلساتی که با هم داشتیم، من احساس می کردم ایشان خیلی دلش می خواهد که شهید شود.

ظریف درباره اختلاف نظر با سردار سلیمانی نیز اظهار داشت: هیچ دو نفری عین هم فکر نمی‌کنند. نکته بسیار بارزی که نسبت به حاج قاسم داشتم و احساس می کنم ایشان هم نسبت به ما داشت این بود این بود که احساس می کردیم اگر هم اختلاف نظری داریم به خاطر این است که قضایا را این گونه می بینیم و جلسات صبحی که داشتیم برای همین بود که صحبت کنیم و هر جلسه با یک معانقه گرم شروع و با معانقه گرم تری پایان می یافت.

وزیر خارجه درباره ویژگی های اخلاقی سردار هم گفت: مرحوم سپهبد سلیمانی خیلی صادق، آرام، باهوش و خیلی افتاده و بسیار سلیم النفس بود و هیچ وقت ندیدم که ایشان در حال ذکر نباشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره خاطراتش از سردار عنوان کرد: جلسات خیلی خوبی داشتیم، معمولا یک ساعت و یک ساعت و ربع صبح زود اولین جلسه کاری هر دو ما شکل می گرفت و همیشه قبل از من با اینکه من میزبان بودم، ایشان معمولا وقتی من می آمدم در حیاط قدم می زد و ما به ایشان می پیوستیم.

وی افزود: ما همیشه نگران بودیم که ایشان اینقدر زیاد و راحت سفر می کنند. من در ماشینی که ایشان شهید شد در کنار ایشان چند بار نشسته بودم و به ایشان می گفتیم چه می کنی و ایشان اصلا باکی نداشت. بیشتر اوقاتی که می خواستم با ایشان خداحافظی کنم، فالله خیرحافظا را در گوشش می‌خواندم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان