arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۶ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آلمان: برجام در مسیر پایان قرار گرفته
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۳:۵۷

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که قرار است امروز (دوشنبه) با وزرای خارجه انگلیس و فرانسه برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدار کند. ماس ادامه داد که اقدام ایران در کنار گذاشتن محدودیت‌ غنی‌سازی اورانیوم احتمالاً‌ اولین گام به سوی پایان برجام است. وی توضیح داد: «ما قطعاً بار دیگر با ایران گفت‌وگو می‌کنیم. آنچه که اعلام شده است (گام پنجم برجامی ایران) با توافق سازگار نیست. (اوضاع) ساده‌تر نشده است و این احتمالاً اولین گام به سوی پایان این توافق است که ضرر بزرگتری محسوب می شود و هم‌اکنون بسیار بسیار مسئولانه این مسئله را بررسی می‌کنیم».

نقش سردار سلیمانی در برجام
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۳:۵۶

عراقچی گفت: من در جلسات بسیار متعددی در خدمت سردار سلیمانی بودم هم در رابطه با مذاکرات برجام، بحث‌های منطقه و مسائل سیاست خارجی، آنچه من در ایشان دیدم ترکیبی از خلوص و تعهد نسبت به آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی در کنار جسارت و شجاعت در کنار درایت و خردمندی. وی افزود: سردار سلیمانی به تحلیل‌های دقیقی که می‌دادند و برداشت و درک درستی که از مسائل منطقه داشتند، شهره بودند و به همین دلیل ما در مذاکرات برجام از نظرات ایشان خیلی استفاده کردیم و دیدگاه‌های ایشان خیلی راهگشا بود. در مسائل مربوط به منطقه و سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی، همیشه در جلسات نظرات ایشان بسیار بارز و برجسته و حاکی از درایت و نگاه و بینش عمیق و راهبردی ایشان بود.

پیام عربستان به آمریکا: لطفاً ما را از درد جنگی دیگر دور کنید
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۲:۵۳

رئیس دفتر واشنگتن پست در بیروت در توئیتر خود نوشت: عربستان سعودی به نمایندگی از کشورهای خلیج [فارس] هیئتی را به واشنگتن می فرستد تا محدودیت ایران را تسریع کند. پیام این خواهد بود: "لطفاً ما را از درد جنگ دیگر دور کنید" (مراقب آنچه به دنبالش هستید، باشید)

رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید سلیمانی نماز اقامه کردند
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۰:۱۳

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (دوشنبه) با حضور در دانشگاه تهران با چشمانی اشکبار بر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت نماز اقامه کردند. سران سه قوه فرماندهان عالی رتبه نظامی و مسئولان عالی رتبه نظام در این مراسم حضور دارند.

ترامپ: طوری عراق را تحریم می‌کنیم که تحریم‌های ایران مسخره به نظر آید
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۹:۳۲

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، تهدید به اعمال تحریم‌های شدید کرد. ترامپ گفت: ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در آنجا داریم. ساخت آن مدت‌ها پیش از دوره [ریاست جمهوری] من میلیاردها دلار هزینه برداشته است. ما [عراق را] ترک نمی‌کنیم مگر آن‌ها این پول را به ما برگردانند. اشاره ترامپ به پایگاه هوایی بلد در 50 کیلومتری شمال بغداد است. رییس جمهوری آمریکا همچنین تهدید کرد: ما آن‌ها را طوری تحریم می‌کنیم که هرگز مشابه آن را ندیده‌اند. طوری که تحریم‌های ایران مسخره به نظر آید.

دفاع ترامپ از تهدیدش علیه اماکن فرهنگی ایران
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۹:۱۳

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در جمع خبرنگاران از تهدیدی که علیه اماکن فرهنگی ایران مطرح کرده و انتقادهای فراوانی را برانگیخته بود، دفاع کرد. ترامپ گفت: آن‌ها اجازه دارند مردم ما را بکشند، آن‌ها اجازه دارند مردم ما را شکنجه و قطع عضو کنند، آن‌ها اجازه دارند با استفاده از بمب کنار جاده‌ای مردم ما را منفجر کنند، اما ما اجازه نداریم به اماکن فرهنگی آن‌ها دست بزنیم؟ اینطوری که نمی‌شود. 

آغاز مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در تهران
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۸:۴۴

مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ساعت ۸ صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه تهران آغاز شد. مقام معظم رهبری در این مراسم بر پیکر شهید سلیمانی اقامه نماز خواهند کرد. در حال حاضر تمام خیابان های منتهی به دانشگاه تهران مملو از جمعیت عزادار بوده و هر لحظه بر تعداد تشییع کنندگان پیکر این سرباز وطن افزوده می شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۸:۴۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان