arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

مجلس نمایندگان کاهش اختیارات نظامی ترامپ علیه ایران را به رأی می‌گذارد

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه گفته این مجلس طی روزهای آینده کاهش اختیارات نظامی ترامپ علیه ایران را به رأی می‌گذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (دوشنبه) گفت این مجلس در هفته جاری بر سر طرح محدود کردن اختیارات نظامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه اقدام علیه ایران رأی‌گیری خواهد کرد.

آمریکا بامداد جمعه در اقدامی تحریک‌آمیز و غیرقانونی، سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رساند.

پلوسی در نامه‌ای خطاب به همکارانش در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «هفته گذشته دولت ترامپ یک حمله هوایی تحریک‌آمیز و غیرمتناسب علیه مقام‌های ارشد بلندپایه ایران انجام داد.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرده است: «این اقدام با تشدید جدی تنش‌ها با ایران جان نظامیان ما، دیپلمات‌ها و دیگران را به خطر انداخت.»

نانسی پلوسی خاطرنشان کرده که دولت ترامپ در این خصوص با کنگره مشورت نکرده، در حالی که طبق قانون اساسی، اختیار اعلان جنگ در قلمرو اختیارات کنگره قرار دارد.

پلوسی می‌گوید قطعنامه‌ای که قرار است در خصوص آن رأی‌گیری شود توسط «الیسا اسلاتکین»، نماینده دموکرات ایالت میشیگان تهیه شده و در آن تصریح شده در صورتی که اقدام دیگری از سوی کنگره اتحاذ نشود، دولت موظف است خصومت‌های نظامی با ایران را ظرف ۳۰ روز کاهش دهد.

روزنامه لس‌آنجلس‌‌تایمز نوشته این قطعنامه احتمالاً در مجلس نمایندگان به تصویب خواهد رسید، اما تصویب آن در مجلس سنا هنوز محل تردید است.

مقام‌های کاخ سفید دو روز پیش کنگره را از حمله پهپادی به سردار سلیمانی مطلع کردند. پلوسی در بیانیه‌ای گفت که این سند محرمانه، «بیش از آنکه به سوالات جواب دهد، سوال ایجاد می‌کند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان