arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

صالح: اجازه نمی‌دهیم عراق به میدانی برای تصفیه حساب کشورها تبدیل شود

"برهم صالح" رییس جمهوری عراق دوشنبه شب در دیدار با "جانین هنس پلاسخایرت" نماینده سازمان ملل متحد در عراق گفت: اجازه نمی‌دهیم عراق به میدانی برای تصفیه حساب کشورهای تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه سومریه نیوز، صالح بر اهمیت خویشتنداری و تعامل مدبرانه با حوادث کنونی تأکید کرد.

در این دیدار بر حمایت و محافظت از حاکمیت عراق و یاری رساندن به دولت بغداد برای مقابله با چالش‌ها و شرایطی که اینک این کشور با آن روبروست، تأکید شد.

دو طرف همچنین بر جلوگیری از تبدیل نشدن عراق به میدانی برای تصفیه کشورها و درگیری‌ها به عنوان یک اولویت ملی عراق و یک ضرورت منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

بدنبال حمله تروریستی آمریکا و شهادت شپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین نیروهای الحشد الشعبی، تحرکات کشورهای مختلف با مقام‌های عراقی شدت گرفته است.

در همین راستا " عادل عبدالمهدی" نخست وزیر پیشبرد امور عراق دوشنبه شب در دیدار سفیر آمریکا در بغداد خواستار اقدام مشترک برای خروج نظامیان خارجی براساس طرح مجلس عراق شد.

وی همچنین در دیداری جداگانه سفیر چین اعلام کرد که همچنان که حضور نیروهای آمریکایی با توافق و تصمیم دولت بغداد بوده خروج آنان نیز با تصمیم ما صورت می‌گیرد.

در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت، پارلمان عراق روز گذشته (یکشنبه) با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داده‌است.

نمایندگان پارلمان عراق در ادامه خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز بامداد دوشنبه در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، تهدید به اعمال تحریم‌های شدید علیه بغداد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان