arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۸

افزایش تدابیر امنیتی در کاخ سفید پس از ترور سردار سلیمانی

پس از افزایش تنش‌ها ناشی از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، برخی رسانه‌های غربی از افزایش تدابیر امنیتی در کاخ سفید گزارش می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از افزایش تنش‌ها ناشی از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، برخی رسانه‌های غربی از افزایش تدابیر امنیتی در کاخ سفید گزارش می‌دهند.

به گزارش نشریه پولیتیکو که عمدتا به اخبار سیاسی دولت آمریکا می‌پردازد، از افزایش نگهبانان و بازرسی‌های بیشتری در کاخ سفید و ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا گزارش می دهد. این تدابیر امنیتی پس از ترور سردار قاسم سلیمانی شدت یافت. همچنین به مقامات ارشد گفته شده نسبت به حملات سایبری و ایمیل‌های مشکوک هشیار باشند.

نشریه پولیتیکو در این‌باره افزود که قرار بود در ژانویه ۲۰۲۰(دی۱۳۹۸) بحث‌ها درباره استیضاح رییس‌جمهوری از سرگرفته شود. اما در عوض کاخ سفید و دیگر جمهوری‌خواهان سرگرم رسیدگی به مباحث درباره مناسبات آمریکا با ایران و موضع ایالات متحده در خاورمیانه هستند.

یک قانونگذار جمهوری‌خواه در این زمینه گفت:‌ «اکنون موضوع ایران بحث استیضاح را به حاشیه رانده است».

پولیتیکو نوشت: «ترامپ پس از صدور دستور حمله به یکی از فرمانده هان ارشد ایران، پس از دو هفته، اولین روز کار در واشنگتن را به شکل عادی ازسرگرفت. ناهار کاری هفتگی او با معاون ریاست جمهوری مثل همیشه برگزار شد، شش بار توییت کرد، با سفرای خارجی ملاقات کرد و سپس در برنامه راش لیمبائو شرکت کرده و از تصمیم خود در دستور ترور قاسم سلیمانی دفاع کرد».

همزمان مشاوران ترامپ روز دوشنبه در مواجهه با خطرات جدید احتمالی علیه دولت آمریکا در سال جدید اقدام کرده و تدابیر امنیتی در کاخ سفید را تشدید کردند. از جمله ماموران امنیتی بیشتری را به کار گرفته، تدابیر امنیتی در ورودی کاخ سفید و همچنین قوانین بازدید از آنجا را تحکیم کردند.

یک مقام کاخ سفید به پولیتیکو گفت: «نگهبانان مدت زمان بیشتری را در پست خود می‌گذرانند و بازرسی بیشتری از اتومبیل‌های ورودی به محوطه کاخ سفید انجام می‌دهند و در این بازدید جامع، از سگ‌های مخصوص استفاده می‌کنند». یک مقام ارشد پنتاگون نیز از افزایش تدابیر امنیتی دولت و نگهبانی در ستاد مرکزی فرماندهی ارتش خبر داد.

ترامپ درباره واکنش های احتمالی ایران، روز یکشنبه در هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا در راه بازگشت از فلوریدا به واشنگتن به خبرنگاران گفت:‌ «اگر چنین اتفاقی بیافتد، افتاده است. اگر ایران چنین کاری کند، پاسخ بزرگی خواهند گرفت».

کاخ سفید قرار است روز چهارشنبه درباره تصمیم ترور قاسم سلیمانی، به کنگره توضیح دهد. گفته می‌شود وزیران خارجه و دفاع، رییس ستاد مشترک ارتش و رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا- سیا، نیز در این جلسه حاضر خواهند بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان