arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۸

پویانمایی «سردار سلیمانی» کلید خورد

با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ساخت انیمیشنی از کودکی تا شهادت این سردار بزرگ اسلام در مرکز پویانمایی صبا آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ساخت انیمیشنی از کودکی تا شهادت این سردار بزرگ اسلام در مرکز پویانمایی صبا آغاز شد.

دکتر محمدعلی صفورا، تهیه کننده این انیمیشن گفت: مطالعه، نگارش سناریو و پیش تولید پویانمایی «زندگی تا شهادت سردار سلیمانی» با کیفیت Full HD به صورت اثری نیمه بلند 30 دقیقه ای و با تکنیک کمیک موشن آغاز شد.

وی افزود: این انیمیشن در ادامه ساخت مجموعه پویانمایی «چهل شاهد» تعریف شده است. «چهل شاهد» شامل زندگی تا شهادت 40 شهید انقلاب و دفاع مقدس است که نمایش اخلاق، رفتار و سبک زندگی آنان می تواند الگو و کلاس درسی برای مخاطبان تلویزیون باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مخاطب اصلی «چهل شاهد» نوجوانان هستند اما به دلیل نوع پرداخت داستان و تکنیک ساخت، خردسالان تا بزرگسالان نیز جذب این مجموعه خواهند شد.

صفورا گفت: تاکنون 3 قسمت از مجموعه «چهل شاهد» که مربوط به زندگی شهیدان محمد منتظرقائم، محمد جهان آرا و عبدالحسین برونسی می شود ساخته و آماده نمایش است. ساخت هر قسمت از این مجموعه تقریبا 2 ماه زمان می برد.

وی افزود: کمیک موشن یک تکنیک خاص و مرز میان انیمیشن و سینمای زنده است و می توان به راحتی به بخش های مستند ارجاع داد و به دلیل ظرفیت های بصری، روایی و واقع گرایانه آن، بهترین تکنیک برای ساخت مجموعه زندگی قهرمانان شهید انقلاب و دفاع مقدس است.

کارگردان پویانمایی «سردار سلیمان» در پایان تصریح کرد: در حال حاضر تمام ساعات شبانه روز من وقف ساخت مجموعه انیمیشن های زندگی شهدا شده است. حتی ساعات تدریس دانشگاه را کم کرده ام تا بتوانم اثری ماندگار و در شأن شهدای بزرگوار ایران اسلامی به یادگار بگذارم.

پایگاه اطلاع‌رسانی سیما 

نظرات بینندگان