arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

روایت کیهان از مصاحبه مشاور میرحسین موسوی در اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کیهان نوشت:
سخنگوی گروه دو نفره موسوم به «شورای هماهنگی سبز» درباره دعوت به آشوبگری گفت به هرحال خطر کردن بخشی از مبارزه سیاسی است.
اردشیر امیرارجمند در مصاحبه با «جرس» گفته است «البته ما از خطرات و ریسک های این فراخوان غافل نیستیم اما به هرحال باید خطر و ریسک مبارزه را پذیرفت». مشاور موسوی که در پاریس اقامت دارد، به هنگام خروج از کشور در یکی از کنسولگری های آمریکا در ترکیه به دیپلمات آمریکا گفته بود «جان من در ایران در خطر بود(!؟) و به همین دلیل شما باید مقدمات عزیمت من به اروپا یا پناهندگی مرا تامین کنید.»
خبرنگار جرس درباره احتمال سرکوب آشوبگری پرسید که امیرارجمند برای کم هزینه نشان دادن ماجرا گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که نیروهای انتظامی و نظامی مبادرت به سرکوب کنند. با این حال ریسک و خطر کردن هم جزیی از مبارزه است. ما باید سعی کنیم هزینه ها را توزیع و سرشکن کنیم(!)
ادعای سرشکن کردن هزینه ها در حالی است که طیف های زیادی از گروه های اپوزیسیون به خاطر بالا کشیدن صدها هزار دلار و یوروی پرداختی به شخص وی مشکوک هستند و حتی در رسانه های خود مکررا پرسیده اند که روزگار امیرارجمند و مزروعی در حالی که هیچ کار مفیدی هم در پاریس و بروکسل نمی کند چگونه می گذرد؟ هزینه گزاف تورهای تفریحی آنها چگونه تامین می شود.
یادآور می شود در بخشی از این مصاحبه، جرس به همکاری طیف شورای هماهنگی با اپوزیسیون بر سر تحریم انتخابات اشاره کرد و پرسید که چرا با این وجود، از کلمه تحریم استفاده نمی کنید. امیرارجمند هم بدون رد این ادعا گفت: نمی شود ادعا کرد واژه ها دارای بار و اهمیت نیستند ولی نباید بار و اهمیت را مطلق کرد. نه تحریم، تابویی است که نتوان هیچ وقت از آن صحبت کرد و نه عدم مشارکت، یک لفظ ضعیف و ناموجه است. مهم این است که در انتخابات شرکت نمی کنیم و سایرین را هم به همین دعوت می کنیم.
نظرات بینندگان