arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

هشدار بانک مرکزی به مردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بانك مركزي درباره سود سپرده‌هاي برخي بانك‌ها و موسسات اعتباري هشدار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در اطلاعيه بانك مركزي آمده است: بر اساس ماده 2 مصوبه شوراي پول و اعتبار در زمينه سياست‌هاي پولي و اعتباري نظام بانکي کشور، تعيين نرخ سود علي‌الحساب سالانه سپرده‌هاي مدت دار و اوراق سپرده عام و خاص در طول دوره سپرده‌گذاري در اختيار بانک‌ها خواهد بود. همچنين به موجب ماده 9 همين مصوبه، نرخ سود تسهيلات عقود غيرمشارکتي 14 الي 15 درصد و عقود مشارکتي بين 18 تا 21 درصد تعيين شده است.

بنابراين بانک‌ها و موسساتي که قصد دارند نرخ بالاتر از نرخ سود تسهيلات را به سپرده‌گذاران پرداخت كنند، ملزم‌اند قبل از اعلام نرخ سود سپرده‌ها، طرح توجيهي خود را به بانک مرکزي به عنوان سياست‌گذار پولي و اعتباري کشور ارائه كرده و تائيديه دريافت كنند.

در اطلاعيه بانك مركزي آمده‌ است: طرح‌هايي مانند سماء، نگين و ... با نرخ سود 150.5 يا 164.47 و ... كه توسط برخي از بانک‌ها و موسسات، علي‌الخصوص موسسات بدون مجوز و در شرف تاسيس اعلام مي‌شود، فاقد وجاهت قانوني است.

از اين رو مجدداً تاکيد مي‌شود که مردم سپرده‌هاي خود را نزد بانک‌ها و موسساتي که داراي مجوز بانک مرکزي هستند، سپرده‌گذاري كنند و فريب تبليغات خلاف قانون را نخورند.

از رسانه ملي، شهرداري‌ها، وزارت راه و ترابري و وزارت ورزش درخواست مي‌شود از تبليغات موسسات فاقد مجوز و طرح‌هايي که با نرخ‌هاي غيرمتعارف اعلام مي‌شود، در رسانه‌ها و بيلبوردهاي سطح شهر و جاده‌ها و ميادين ورزشي جلوگيري كنند.

بديهي است با بانک‌ها و موسسات متخلف برخورد خواهد شد و در صورت عدم جمع‌آوري اين گونه تيزرهاي تبليغاتي، مجوز فعاليت آن‌ها ابطال خواهد شد.

در پايان اين اطلاعيه تاكيد شده كه سود سپرده پرداختي بانک‌ها و موسسات بايد به صورت شفاف و معقول به اطلاع عموم برسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
12
بهتر نبود یک لیست از این بانکهای معتبر را معرفی می نمودید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وطنم پاره ی طنم
|
CANADA
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
16
چه قدر هم به حرفاتون گوش می کنن آقای بانک مرکزی....مثل تک ضامن شدن وامهای زیر 5 میلیون تومانتون می مونه....!
نظرات بینندگان