arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۸

ادعای ترامپ: سردار سلیمانی برای کشتن هزاران آمریکایی برنامه‌ریزی می‌کرد؛ قصد داشت تا به سفارت آمریکا در بغداد حمله کند / نگذاشتم حادثه حمله به سفارت آمریکا در سال ۲۰۱۲ در بنغازی تکرار شود / ایرانی‌ها ۱۶ موشک شلیک کردند؛ آماده بودم که به این حملات پاسخ دهم اما از آنجا که هیچ آمریکایی کشته یا زخمی نشد، هیچ کاری نکردم

معترضان در ایالت اوهایو آمریکا در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ سخنرانی وی را برای دقایقی مختل کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ که در جریان کمپین انتخاباتی‌اش در شهر تولدو در ایالت اوهایو سخن می‌گفت، با اعتراض معترضان روبرو شد و در نهایت از نیروهای امنیتی خواست آنها را وادار به سکوت کنند.

به گزارش انتخاب، وی در این سخنرانی بار دیگر با حمله به دولت "باراک اوباما" مدعی شد که این دولت طی هشت سال موجب تقویت ایران شده است.

به نوشته ایرنا، رییس جمهوری آمریکا با تکرار ادعاهای خود افزود: توافق هسته‌ای با ایران موجب شد که تجاوزات ایران افزایش یابد و بار دیگر تکرار می‌کنم که هرگز به این کشور اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهم داد.

وی با توجیه اقدام تروریستی‌اش برای ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس در عراق مدعی شد: همه را از جنگی بزرگ نجات دادم و هرگز از تلاش برای نابودی تروریسم و افراط‌گرایی اسلامی فروگذار نخواهم کرد.

ترامپ در خصوص حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد در استان الانبار که میزبان نیروهای آمریکایی است نیز ادعا کرد: ایرانی‌ها ۱۶ فروند موشک شلیک کردند و هیچ آمریکایی کشته یا زخمی نشد، به همین دلیل با این که من آماده بودم که به این حملات پاسخ دهم اما هیچ کاری نکردم.

ادعای رییس جمهوری آمریکا در حالی مطرح شده که گزارش‌های متعددی حکایت از آن دارد که در جریان این حمله ده‌ها سرباز آمریکایی کشته و یا زخمی شده‌اند اما واشنگتن مانع از درز شمار تلفات سنگین نیروهای آمریکایی به بیرون شده است.

وی بار دیگر با اعتراف به جنایت ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، مدعی شد: سریعا با وی برخورد کردیم تا حادثه (حمله به سفارت آمریکا در سال ۲۰۱۲) در بنغازی تکرار نشود.

ترامپ با تکرار سخنان تکراری‌ و سخیفش ادعا کرد: (سردار شهید) سلیمانی برای کشتن هزاران آمریکایی و افرادی از ملیت‌های دیگر برنامه‌ریزی می‌کرده و درصدد بود تا به سفارت آمریکا در بغداد حمله کند.

توجیهات ترامپ آن‌چنان برای ترور سردار سلیمانی بی‌پایه و اساس است که تاکنون حتی نتوانسته است بسیاری از همقطاران‌اش در حزب جمهوری‌خواه را نیز برای این اقدام تروریستی متقاعد کند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، بامداد چهارشنبه ۱۳ فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار واقع در غرب عراق شلیک شد.

سپهبد سلیمانی فرمانده سپاه قدس و المهندس به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نظرات بینندگان