arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

لاریجانی: حريف بيكار ننشسته و به دنبال تخريب وجهه نظام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: عزت كشور با راهنمايي‌هاي ولي فقيه تحقق مي‌يابد تا حركت عظيم ملت ايران به الگويي براي مردم منطقه تبديل شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علي لاريجاني ظهر امروز در سخنراني پاياني يوم‌الله 22 بهمن كه در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: ملت ايران در طول 33 سال گذشته و با پايمردي بر اصول انقلاب، سختي‌هاي زيادي كشيده‌اند و شهداي زيادي را تقديم انقلاب كرده‌اند كه حاصل آن دستيابي به دستاوردهاي بزرگي براي ملت بود.

وي افزود: خداي بزرگ را شاكريم كه با همه دشمني‌هاي بدخواهان داخلي و خارجي ، ملت ايران حتي يك قدم نيز از اصول انقلاب عقب‌نشيني نکرد.

لاريجاني گفت: در نظام ايران تمام اركان با اراده ملت اداره مي‌شود و اين يك نعمت بزرگ است كه مردم با دست خودشان تقديرشان را رقم مي‌زنند.

لاريجاني تاكيد كرد: مساله‌اي كه بايد به آن توجه شود اين است كه نظام ايران يك نظام دموكراتيك است كه در راس آن ولي فقيه قرار دارد كه از بيراهه رفتن ملت جلوگيري مي‌كند و از حقوق مردم مراقبت مي‌كند.

وي گفت:علاوه بر اين مسايل اساسي كشور و آنچه كه عزت كشور را تعيين مي‌كند همه با راهنمايي‌هاي ولي فقيه تحقق مي‌يابد و اين حركت عظيم ملت ايران كه امروز به الگويي براي مردم منطقه تبديل شده با رهبري‌هاي ولي فقيه صورت گرفته است.

وي تاكيد كرد: پيروزي‌هاي ملت عراق و لبنان و كشورهاي ديگر همه با تمسك به نقش پررنگ ولي فقيه و سياست‌هاي ايشان بوده كه عزت و آبرو را براي آنان حاصل كرده است.

وي گفت: در موضوع هسته‌اي که غربي‌ها ماجراجويانه برخورد مي‌كردند ، اين رهبري بود كه با اراده محكم حركت مردم ايران براي دستيابي به اين فناوري را هموار كرد.

لاريجاني افزود: امام(ره) ‌همواره در سخنانشان مي‌فرمودند پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به كشور شما آسيب نرسد، كه ما در همه شرايط اين سخن امام(ره) را حس كرده‌ايم و به عينه ديده‌ايم.

وي گفت: اصالت حركت ما تقويت و رهبري انقلاب به وسيله حوزه‌هاي علميه بود اما عده‌اي زماني طوري صحبت مي‌كردند كه گويا روحانيت در مقابل مردم ايستاده اما با هوشياري و بصيرت مردم سخن آنان به جايي نرسيد.

وي گفت: گاهي در كشور شنيده مي‌شود كه مي‌توان بدون روحانيت مسير انقلاب را ادامه داد كه بايد مواظب اين حرف‌ها بود و از گذشته پند گرفت.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر جريان‌هاي انحرافي مانند نهضت آزادي يا جبهه ملي از مسير حركت مردم جدا شدند به خاطر عدم شناختشان از روحانيت بود.

لاريجاني تصريح كرد: مساله ما دفاع از يك صنف نيست و افرادي كه در اين حوزه هستند سال‌هاي سال به فراگيري علوم ديني مشغول بوده‌اند تا توانسته‌اند به اين جايگاه برسند لذا مردم ما بايد بدانند كه اگر مي‌خواهند مسير انقلاب به درستي طي شود بايد از روحانيت پشتيباني و حمايت كنيم.

وي گفت: ما همواره در مقابل استكبار استوار بوده‌ايم و آنان نيز همواره به دنبال دشمني با ملت ايران بوده‌اند و به شيوه‌هاي گوناگون دشمني خود را نشان داده‌اند لذا امروز كه دم از مذاكره مي‌زنند و مي گويند ايران نبايد از ملت‌هاي مظلوم منطقه حمايت كند ما نبايد از حقوق اساسي خود دست برداريم.

وي خاطر نشان كرد: بعد از حادثه 11 سپتامبر حركتي در غرب آغاز شد و گفته شد كه اصلاحات زيربنايي را بايد در كشورهاي اسلامي آغاز كنيم و اصلاحات به معناي اين بود كه روش زندگي مجاهدانه را در كشورهاي اسلامي از بين ببرند و به هر روش ممكن فرهنگ غربي را در اين كشورها ترويج دهند.

وي تأكيد كرد: سر بلندي ملت ايران به خاطر مجاهدت مردم است که قابل تفكيك از زندگي روزانه آنها نيست و اين عامل استواري ملت در دوران دفاع مقدس نيز بود.

لاريجاني در پاسخ به حرف هاي اخير رييس جمهور آمريكا و فرانسه گفت: ملت ايران از خط قرمزها عبور كرده است اما آنان خودشان مي‌دانند كه ملت ايران به اين حدود مشخص كردن اعتنايي نمي‌كند و ما هيچ‌گاه سلاح جهاد را كنار نخواهيم گذاشت.

وي اذعان داشت :ما همواره اهل مذاكره حق‌طلبانه بوده‌ايم و قصد زورگويي نداريم، ملت ايران اهل مجادله با اين گنده‌گويي‌ها نيست و پاسخ شما را خواهد داد و اگر هوس سرزمين سوخته براي دوستان‌تان در منطقه داريد ما هم حرفي نداريم.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي از كشورهاي منطقه كه در جنگ صدام عليه ملت ايران خودفروشي كردند بايد مراقب باشند كه گذشت‌هاي ايران پس از دفاع مقدس تكرار نخواهد شد لذا مراقب لابي‌هاي خود با آمريكا باشند و خيال نكنند كه ما ساده‌لوح هستيم، بدانند حساب و كتاب در پيش است.

لاريجاني افزود: اگر رهبر انقلاب در مورد آمريكا فرمودند گول لبخند‌هاي آنان را نخوريد به اين معني است كه مشكل ما با آمريكا بر سر مسايل كوچك و جزئي نيست و آنان خواستار زير و رو كردن نظام ايران هستند.

وي اظهار داشت: ما معتقديم اين سخنان خط مشي همه كشورها نيست و ما با بسياري از كشورهاي اروپايي مبادلات تجاري و سياسي داريم اما اگر برخي كشورهاي اروپايي بخواهند با دنباله‌روي از سياست‌هاي آمريكا منطق را زير پا بگذارند ما نيز در مقابل آنان خواهيم ايستاد، همان طور كه 33 سال در مقابل تحريم‌هاي آمريكا ايستاده‌ايم و اكنون نيز با تكيه بر نسل سوم و چهارم پس از انقلاب ايستادگي‌هاي بيشتري خواهيم كرد.

وي در ادامه سخنان خود به پيشرفت‌هاي كشور در عرصه‌هاي مختلف اشاره كرد و گفت: اين پيشرفت‌ها به اين معني نيست كه اشكالات نداريم و برخي نارسايي‌ها در كشور وجود ندارد بلكه مسوولين بايد با صراحت و صداقت با مردم صحبت كرده و حقايق را به آنان بگويند.

وي گفت: قانون هدفمندي يارانه‌ها قانون خوبي است ولي نبايد به مردم فشار آورده شود و ما هم در مجلس تاكيد كرده‌ايم كه اين قانون بايد در طول مدت زمان پنج سال و به صورت مرحله‌اي اجرا شود كه اين اصرار نمايندگان براي صيانت از حقوق مردم بوده است.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بلوغ فكري در كشور وجود دارد گفت: بايد مسايل و مشكلات با مشورت و همكاري حل شوند و اگر مشكلي وجود دارد بايد از خود مردم كمك بخواهيم زيرا در طول اين 33 سال هرگاه از مردم كمك خواسته‌ايم آنان به صحنه آمده‌اند و از نظام و انقلاب حمايت كرده‌اند.

وي گفت: در زمان دوم خرداد آشفتگي‌هايي در داخل كشور رقم خورد كه با رهبري مقام معظم رهبري و حضور ملت اين مشكلات خاتمه يافت و بعد از انتخابات سال 88 هم عده‌اي فتنه‌گري كردند كه با درايت رهبري موضوع خاتمه يافت.

وي يادآور شد: بايد توجه داشت كه در شرايط امروز كه انتخابات مجلس در پيش روست، حريف بيكار ننشسته و به دنبال تخريب وجهه نظام است كه اين كار را به وسيله عناصر داخلي خود دنبال مي‌كند كه مردم بايد مراقب اين افراد باشند و از ورود آنان به مجلس جلوگيري كنند.

لاريجاني گفت: انتخابات بايد با سلامت اخلاقي برگزار شود و رهبري نيز همواره بر اين موضوع تاكيد داشته‌اند كه نامزدهاي مجلس از زدن افترا و توهين بپرهيزند.

وي گفت: اگر مي‌خواهيم انتخاباتي سالم برگزار شود، بايد به صورت شفاف و اخلاقي تبليغات را برگزار كنيم و نبايد الگوي خود را رقابت‌هاي ناسالم در كشورهاي اروپايي و آمريكا قرار دهيم زيرا آنها به دنبال قدرت هستند و ما به دنبال اداي وظيفه و تكليف هستيم.

وي در پايان سخنان خود تاكيد كرد: كساني كه پيرو رهبري هستند بايد بدانند اگر به سراغ هتاكي و بداخلاقي بروند راه خود را از رهبري جدا كردند و براي داشتن مجلسي صالح و كارآمد، بايد از ورود اين افراد به مجلس جلوگيري كنيم.
نظرات بینندگان