arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

سفر وزیر خارجه اسرائیل به امارات از بیم نگرانی‌های امنیتی به تعویق افتاد

دیپلمات‌های اسرائیلی از تعویق سفر وزیر خارجه این رژیم به امارات از بیم نگرانی‌های امنیتی به ویژه بعد از تشدید تنش بین ایران و آمریکا خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیپلمات‌های مطلع، از تعویق سفر آتی وزیر خارجه اسرائیل به دبی در ماه جاری به دلیل نگرانی‌های امنیتی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «آلگماینر» یک دیپلمات اسرائیلی در روزهای گذشته گفت که «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه اسرائیل که قرار بود پیش از برگزاری نمایشگاه «اکسپو 2020 دبی» در نشست‌هایی در اواسط ماه جاری در امارات شرکت کند، بنا به دستور مقامات امنیتی این سفر را لغو کرد.

یک دیپلمات دیگر اسرائیل که خواستار افشای هویت خود نبود، بدون ارائه مستنداتی گفت که تل آویو از بیم حملات انتقام جویانه ایران علیه متحدان آمریکا در منطقه و هدف گرفتن اسرائیل کاتص، اقدامات احتیاطی انجام می‌دهد.

اگرچه تل آویو روابط رسمی با امارات متحده عربی ندارد، اما قصد دارد در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی که در اکتبر (مهر) افتتاح می شود، با برپایی یک غرفه شرکت کند .

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل چندی قبل حضور در دبی را به عنوان بخشی از عادی سازی با کشورهای عربی توصیف کرده است.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های پشت پرده برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شده و حتی گفته می‌شود که این کشورها روابط امنیتی نزدیکی با یکدیگر برقرار کرده‌اند به طوری که وزیر خارجه بحرین چندی قبل در مصاحبه با رسانه‌های رژیم صهیونیستی به صراحت گفت که منامه به دنبال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان