arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

پايان بررسي صلاحيت ها در شوراي نگهبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينكه سه هزار و 400 نفر از كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي تأييد صلاحيت شده اند، اعلام كرد كه اين رقم حدود 70 درصد ثبت نام كنندگان را تشكيل مي دهد.

«عباسعلي كدخدايي» در اين باره گفت: شنبه (ديروز) اسامي نهايي افرادي كه صلاحيت آنها از سوي شوراي نگهبان مورد تأييد واقع شده بود، از طريق فرمانداري ها به آنها ابلاغ شد.

وي ادامه داد: داوطلباني كه صلاحيت شان در هيئت مركزي، هيئت استاني و هيئت اجرايي مورد تأييد واقع شده بود اما در مرحله شوراي نگهبان، صلاحيت شان تأييد نشده بود، ظرف سه روز فرصت دارند شكايات خود را در تهران به شوراي نگهبان و در استان ها به دفاتر نظارتي استان تحويل دهند.

كدخدايي يادآور شد: شوراي نگهبان هفت روز فرصت بررسي شكايات را دارد و در نهايت دوم اسفند نتايج نهايي اعلام خواهد شد.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان يادآور شد: در اين مرحله صلاحيت حدود سه هزار و 400 نفر از داوطلبان مورد تأييد واقع شد كه نشان دهنده رقم بالايي است و در حقيقت حدود 70 درصد ثبت نام كنندگان را تشكيل مي دهد.

كدخدايي تعداد افرادي كه صلاحيت شان در مراحل هيئت مركزي، هيئت استاني و هيئت اجرايي مورد تأييد واقع شده بود اما صلاحيت آنها در شوراي نگهبان مورد تأييد قرار نگرفته بود را حدود 70 نفر اعلام كرد و گفت: اين افراد فرصت دارند ظرف سه روز شكايات خود را به شوراي نگهبان ارائه دهند.
نظرات بینندگان