arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

عصائب‌: اگر آمریکا با دیپلماسی از عراق خارج نشود، نیروهایش شکست بزرگی متحمل خواهند شد

جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که اگر نیروهای آمریکایی به اراده دولت و ملت عراق برای خروج تن ندهند، شکست بزرگی متحمل خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عصائب‌: اگر آمریکا با دیپلماسی از عراق خارج نشود، نیروهایش شکست بزرگی متحمل خواهند شدجنبش «عصائب اهل الحق» عراق روز پنجشنبه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «روسیا الیوم» اعلام کرد، اگر آمریکا تصمیم پارلمان عراق را برای ترک این کشور از طریق قانونی و دیپلماتیک رد کند، این جنبش شکستی بزرگ به نیروهای آمریکایی تحمیل خواهند کرد.

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: «اگر نیروهای آمریکایی حاضر به تسلیم در برابر اراده دولت و ملت عراق نباشند، گروه‌های مقاومت با همه تشکیلات خود کاملا آماده وارد آوردن شکستی بزرگ به آنهاست».

وی افزود: «به اعتقاد من آمریکا از رویارویی مستقیم با جنبش‌های مقاومت هراس دارد، زیرا پیش‌تر تجربه تلخی از رویارویی با آنها دارد؛ با این تفاوت که نیروهای آمریکایی که تا  قبل از سال ۲۰۱۱ در  خاک عراق بودند با نفرات بالا و تجهیزات کامل و بزرگ خود آماده مبارزه بودند».

الربیعی یادآوری کرد که جنبش‌های مقاومت ضد آمریکایی در عراق، در مقایسه با یک سال قبل، از پیشرفت و آمادگی خیلی بالاتری برخوردارند.

دیگر گروه‌های مقاومت عراق هم طی روزهای گذشته بر آمادگی خود برای رویارویی نظامی با آمریکا در صورت اصرار آن برای باقی ماندن در عراق تاکید کردند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم طی روزهای اخیر رایزنی‌های فشرده‌ای با مقامات منطقه‌ای و غربی برای بررسی موضوع اخراج نظامیان آمریکایی از عراق داشته است.

پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سپهپد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان