arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

چرا سعیدلو طی ۲ ماه گذشته به کشورهای موریتانی، پاکستان و بلاروس سفر کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت: علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل رئیس جمهور طی 2 ماه گذشته به کشورهای موریتانی و پاکستان سفر کرد و هواپیمای حامل وی هنوز وارد تهران نشده به سمت مینسک (بلاروس) به پرواز درآمد.
 
سفرهای سعیدلو آن هم سه سفر در 2 ماه این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که پس وظیفه وزیر خارجه اینجا چیست؟ مگر وظیفه رئیس دستگاه دیپلماسی تنظیم مناسبات خارجی با دیگر کشورها و آماده سازی مقدمات سفر رئیس جمهور به سایر کشورها و ... نیست؟

یک سال پیش بود که سفرهای اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس ‌جمهور انتقاداتی را متوجه احمدی‌نژاد کرد. آیا آقای مشایی به دلیل مشغله‌ در داخل، این بار از خود رفع تکلیف کرده و مسئولیت سفرهای خارجی را به سعیدلو بخشیده است؟

علی سعیدلو که هیچ سابقه کار دیپلماتیکی نداشته در تاریخ 18 مرداد 1390 به این سمت منصوب و رئیس جمهور در حکمش آورد: نظر به تجارب و خدمات ارزشمند و تعهد و روحیه خدمتگزاری بدینوسیله جنابعالی را به سمت "معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل" و به منظور پیگیری و برنامه‌ریزی مسئولیت‌های بین‌الملل رئیس جمهور منصوب می‌‌‌کنم.

نه تنها سفرهای مشایی و انتصاب نمایندگان ویژه رئیس جمهور برای مناطق مختلف جهان نوک پیکان حملات را متوجه رئیس جمهور کرد، بلکه زمانی که سعیدلو نیز معاون امور بین‌الملل شد باز هم رئیس جمهور از ناحیه مجلسی‌ها و صاحبنظران عرصه دیپلماسی مورد نقد قرار گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی79
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
سفرهای استانی تمام شده ،سفرهای کشوری شروع شده
نظرات بینندگان