arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

عمل جراحی آیت الله سیستانی با موفقیت انجام شد

منابعی در دفتر مرجعیت عالی دینی عراق موفقیت عمل جراحی آیت الله سید علی سیستانی را روز پنجشنبه اعلام کردند و همزمان نخست وزیر این کشور برای فراهم کردن همه امکانات سلامت و رفاه برای معظم له ابراز آمادگی کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عمل جراحی آیت الله سیستانی با موفقیت انجام شدخبرگزاری دولتی عراق (اینا) به نقل از این منابع اعلام کرد که تیم پزشکی عراقی عمل جراحی انجام گرفته بر استخوان ران معظم له را با موفقیت انجام داده و در حال حاضر حال آیت الله سیستانی خوب است.

براساس این گزارش مرجعیت عالی دینی عراق از اتاق عمل به سلامت خارج شده و در حال حاضر شرایط با ثباتی به سر می برد.

همزمان دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «عادل عبدالمهدی» با دفتر آیت الله سیستانی تماس گرفته و از سلامت جسمی معظم له اطلاع حاصل کرد.

این بیانیه حاکیست که عبدالمهدی تاکید کرده است که شخصا همچنان شرایط مرجع عالی دینی عراق را دنبال کرده و از  آمادگی دولت عراق و تمامی دستگاه های دولتی برای فراهم کردن بهترین اسباب راحتی برای ایشان خبر داده است.

در این راستا هشتگ «شفای عاجل» در راس هشتگ ها در شبکه های اجتماعی قرار گرفت و کاربران در داخل و خارج عراق برای شفای این مرجع عالی دینی آرزوی شفای عاجل کردند.

آیت الله سید علی سیستانی چهارشنبه شب گذشته در پی پیچ خوردن پای چپ از ناحیه استخوان ران دچار شکستگی شدند.

آیت الله سیستانی متولد ۱۳۰۹ در مشهد و از تاثیرگذارترین و با نفوذترین مراجع تقلید شیعه در عراق و جهان اسلام است.

وی همواره بر وحدت پیروان طوایف و اقوام مختلف بویژه در  عراق تاکید کرده و نقش مهمی در بسیج مردمی در این کشور علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» داشته است. 

برخی رسانه های عراقی به نقل از منابعی در دفتر آیت الله سیستانی گفته اند که برخی اطرافیان به ایشان پیشنهاد کردند که عمل جراحی را در خارج عراق انجام دهد اما ایشان اصرار کردند این عمل در داخل عراق و به دست پزشکان عراقی صورت گیرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان