arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

وزیر خارجه پاکستان: سیگنال‌هایی از مقامات ایرانی دریافت کرده ایم که نشان می‌دهد به دنبال درگیری نیستند / تهران خواستار کاهش تنش با کشور‌های همسایه خود است

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که ایران خواستار افزایش تنش ،مناقشه و درگیری در منطقه و جهان نیست .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز شنبه رسانه های پاکستانی، «شاه محمود قریشی» در پایان سفر دو روزه رسمی خود به آمریکا در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار وی با مقامات ایرانی پیش از سفر به آمریکا تصریح کرد سیگنال هایی که ما از مقامات ایرانی دریافت کرده ایم نشان می دهد که ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست بلکه خواستار کاهش تنش با کشورهای همسایه خود است.

وی افزود: در دیدار اخیر با مقامات ایرانی، آنان موضوعات مختلف از جمله اختلافات با برخی دیگر از کشورهای منطقه را مطرح کرده و تاکید کردند که تهران در هر سطحی آماده تعامل هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت در سفر به آمریکا با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص اوضاع منطقه، تحولات افغانستان و تلاش ها برای تنش زدایی در خاورمیانه گفت وگو کرده است.

شاه محمود قریشی بنابر دستور عمران خان نخست وزیر پاکستان برای پیشبرد ماموریت صلح و تنش‌زدایی در منطقه و تببین مواضع این کشور مبنی بر مخالفت بر هرگونه درگیری در منطقه و مشارکت در ارتقای صلح، پس از سفرهای رسمی به جمهوری اسلامی ایران و عربستان، روز گذشته وارد نیویورک شد.

وی پس از دیدار با دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و رئیس دوره ای شورای امنیت و رایزنی درخصوص تحولات اخیر خاورمیانه، راهی واشنگتن شد.

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته و امروز(شنبه) با سناتور "لیندزی گراهام"، عضو کمیته روابط خارجی در سنای آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و رابرت وبرایان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ دیدار کرد.

«جان رود» معاون وزیر دفاع آمریکا نیز به دیدار قریشی رفت و طرفین در این نشست تحولات اخیر در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدارها، مقامات آمریکایی را در جریان سفرهای اخیر خود به تهران و ریاض قرار داد و بر لزوم تنش زدایی و حرکت به سوی تعامل و گفت وگو تاکید کرد.

وی با اشاره به نگرانی شدید پاکستان نسبت به آنچه که بی ثباتی در همسایگی این کشور عنوان شد، گفت که اسلام آباد آماده است تا برای کمک به یافتن راه حل مناسب برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا، نقش آفرینی کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان