arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

فتح‌الله‌زاده: چرا باید مظلومی را عوض کنم؟/تجربه 4 ساله کفاشیان به درد فوتبال می‌خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیرعامل باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه تاج دوست صمیمی‌اش است، گفت: کفاشیان می‌تواند از تجربه 4 ساله‌اش برای بهبود فوتبال ایران استفاده کند

علی فتح‌الله‌زاده که صبح امروز برای عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد درباره انتخابات فدراسیون و آخرین شرایط استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس صحبت‌های زیر را انجام داد.

گفت‌وگوی فارس با مدیرعامل باشگاه استقلال را در زیر می‌خوانید. 

فارس: با پیروزی مقابل ذوب‌آهن تیم‌تان از آن شرایط بعد از بازی با پرسپولیس خارج شد؟

متاسفانه وقتی عده‌ای می‌خواهند حمله کنند به واقعیت‌ها توجه نمی‌کنند اما خوشبختانه هوادار واقعی استقلال ما را درک کرد. وقتی یک تیم بازیکن بزرگ خود را از دست می‌دهد، لطمه می‌خورد و ما سه بازیکن گردن کلفت خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم. اگر 4 بازیکن را از تیم ملی بگیریم، آیا تیم ملی افت نمی‌کند؟ شاید از نظر من و شما ذوب آهن به ما باخته باشد ولی ما مقابل نایب قهرمان آسیا بازی کردیم و البته از حذف کردن این تیم نیز ناراحت شدیم. جا دارد از هواداران استقلال تشکر کنم که در پایان بازی ذوب آهن را تشویق کردند و با این کار حرکت فرهنگی خود را نشان دادند.

فارس: قضیه پیشنهاد تیم قطری به جباری چیست؟

یک تیم قطری برای سال آینده به این بازیکن پیشنهاد داده و ربطی به امسال ندارد. باید فصل تمام شود یا اینکه قبل از پایان مسابقات امسال در این خصوص با جباری صحبت کنیم.

فارس: این تیم قطری الغرافه نیست؟

اینگونه نیست و من به هواداران اطمینان می‌دهم خیالشان بابت امسال راحت باشد و جباری تا آخر فصل در استقلال خواهد ماند.

فارس: آیا واقعا قبل از بازی با ذوب‌ آهن با پاشازاده، ‌نامجو مطلق و چند اسم دیگر برای حضور در کادر فنی صحبت کرده بودید؟

امروز هم در یکی از روزنامه‌ها خواندم که از زبان مظلومی نوشته شده بود قبل از بازی جانشین من را انتخاب کردند. متاسفانه آن روزنامه طوری نوشته که انگار مظلومی منظورش با مسئولین استقلال بوده اما منظور سرمربی استقلال به آن روزنامه‌ای بود که این خبر را منتشر کرده بود. حالا همه چیز برعکس شده به جای آنکه هوادار احساسی باشد آنهایی که باید فرهنگ سازی کنند اینگونه جو درست می‌کنند.

مظلومی در 4 دربی برنده شده و رکورد زده، در جام حذفی تیمش فینالیست است و در لیگ برتر هم مدعی قهرمانی است. چرا باید مظلومی را عوض کنم؟ به اعتقاد من این فشارهای روانی بودار است. علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس بعد از مصدومیت علی کریمی اعلام کرد که ما بدبخت شدیم چون کریمی را نداریم. حالا ما 4 بازیکنمان را نداریم و غیرمنصفانه به ما حمله می‌کنند. این استقلال نماینده ایران است و من از مطبوعاتی‌ها انتظار دارم که مثل گذشته ما را حمایت کنند و در آستانه بازی با الاتفاق به ما روحیه بدهند.

فارس: ظاهرا تماس شما با قلعه‌نویی منجر به این شد که حاشیه‌های مصاحبه مظلومی فروکش کند...

من اگر از قبل می‌دانستم مظلومی می‌خواهد آن صحبت‌ها را انجام دهد با او حرف می‌زدم و از این کار جلوگیری می‌کردم. من با قلعه نویی تماس گرفتم و از او خواستم پاسخ ندهد و ممنون هستم که او به ما احترام گذاشت. افتخار ما این است که یک تیم دیگر مدعی قهرمانی سرمربی استقلالی دارد و تراکتورسازی جزو تیم‌های خوب و دوست داشتنی این مملکت است. مطمئن هستم با مدیریت قلعه نویی این تیم  امسال جزو مدعیان خواهد بود و حداقل شرایط طوری پیش برود که دیگر ما دعوای خانگی نداشته باشیم.

فارس: برای عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون نیز ثبت نام کردید. با توجه به اینکه کفاشیان و تاج برای ریاست فدراسیون ثبت نام کردند آینده را چه طور می‌بینید؟

قبل از اینکه برای عضویت در انتخابات هیئت رئیسه ثبت نام کنم با کفاشیان صحبت و از ایشان سؤال کردم که آیا قصد دارد برای ریاست ثبت نام کند یا خیر. چون از قبل هم گفته بودم اگر کفاشیان باشد، برای ریاست ثبت نام نخواهم کرد. در هر صورت این یک رقابت است و امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد به صلاح فوتبال ما باشد. تاج از دوستان صمیمی من است ولی همیشه اعلام کردم که کفاشیان می‌تواند از تجربه 4 ساله‌اش برای بهبود فوتبال ما استفاده کند.

فارس: فکر نمی‌کنید حضور استقلال در بالای جدول و تمرکز روی فینال جام حذفی کمی روی لیگ قهرمانان تاثیر بگذارد؟

امیدوارم تاثیرات این مسئله مقابل الاتفاق عربستان نباشد. من حتی به کی‌روش پیغام دادم که با این فشردگی و مصدومیت بازیکنان استقلال 4 ملی پوش خود را از دست داده است. ما در این چند روز بازی‌های متعددی انجام دادیم و تیم‌های دیگر یکی دو روز بیشتر استراحت کردند. امیدوارم دوستان شرایط ما را در نظر بگیرند و شاید اگر فینال جام حذفی را در موعد اول برگزار می‌کردند، حالا ما اینقدر مصدوم نمی‌دادیم و بازیکنان ملی پوش نیز در اختیار کی‌روش بودند.

فارس: از زمین شیراز چه خبر آیا مشکلاتش حل می‌شود؟

دوستان به ما قول دادند آن مشکل را حل کنند. این حرف من نیست. حرف کارشناسان است. اگر بازیکنی مصدوم شود این بار خودم و مظلومی داخل زمین برویم و برای استقلال بازی کنیم. حالا که به ناحق سهمیه ما در آسیا کم شده خودمان اسباب حذف تیم‌ها را در آسیا فراهم نکنیم.

نظرات بینندگان