arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

سفیران کره شمالی در چین و سازمان ملل به خانه برگشتند / احتمال بازبینی استراتژی مذاکره اتمی پیونگ یانگ با واشنگتن

خبر بازگشت سفیران کره شمالی در چین و سازمان ملل به کشورشان در حالی امروز (شنبه) مخابره شد که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازبینی استراتژی مذاکره اتمی پیونگ یانگ با ایالات متحده شدت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "جی جائه ریونگ"، سفیر پیونگ یانگ در چین و "کیم سونگ"، سفیر کره شمالی در سازمان ملل، پکن را امروز به مقصد پایتخت کره شمالی ترک گفتند.

همچنین سفرای کره شمالی در آنگولا و سنگاپور در فرودگاه بین‌المللی پکن دیده شدند که نشان از نشست احتمالی هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در پیونگ یانگ است. حدود ۱۰ دیپلمات دیگر کره شمالی نیز در کنار این سفرا در این پرواز حضور داشتند.

هدف اصلی از سفر این افراد هنوز مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که کره شمالی می‌خواهد استراتژی مذاکره با آمریکا را در جریان دیدار با این سفیران مطرح کند.

مذاکرات خلع سلاح اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ از دومین نشست بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا در هانوی که فوریه ۲۰۱۹ بی‌توافق و بی‌نتیجه پایان یافت، همچنان متوقف است.

کره شمالی گفته، تا زمانیکه آمریکا به طور کامل درخواست‌هایش را نپذیرد و سیاست خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ را کنار نگذارد، به مذاکرات برنمی‌گردد.

یکی از منابع آگاه گفته است:‌ بازگشت سفیران کره شمالی به کشورشان می‌تواند نشانه‌ای از تحولی جدید در قبال مذاکرات کره شمالی با آمریکا باشد. آنها می‌توانند درباره موضوع تامین ارز در کشور که به شدت در حال کاهش است، گفت‌وگو کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان