arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد حکومت مادام‌العمر خود را رد کرد / پوتین: حکومت مادام العمر بازدهی خوبی نداشته / نباید به وضعیت شوروی بازگردیم / اینکه رهبران شوروی بر اثر مرگ، یکی پس از دیگری جانشین می‌شدند، نگران کننده بود؛ آن‌ها شرایط لازم برای انتقال قدرت را فراهم نکردند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد حکومت مادام العمر خود بر روسیه را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه اعلام کرد: پوتین در گفت وگو با گروهی از کهنه سربازان روس شرکت کننده در جنگ دوم جهانی در سن پترزبورگ، درخواست یکی از این افراد برای محدود کردن دوره رئیس جمهوری به یک مدت معین را رد کرد.

این کهن سرباز در توضیح علت این درخواست خود گفت که بعدا مردم بتوانند در مورد ادامه کار رئیس جمهور یا کنار گذاشتن وی تصمیم بگیرند.

این فرد همچنین از پوتین بخاطر تقویت توانمندی دفاعی روسیه قدردانی کرد.

پوتین به نوبه خود در پاسخ وی گفت که حکومت مادام العمر یک فرد، بازدهی خوبی نداشته است. وضعیت اواسط دهه 1980 میلادی که رهبران اتحاد شوروی سابق بر اثر مرگ یکی پس از دیگری جانشین شدند نگران کننده بود.

وی افزود: سران حکومت شوروی یکی پس از دیگری تغییر یافتند و در همین حال شرایط لازم برای انتقال قدرت را فراهم نکردند. به همین خاطر از شما بخاطر این پیشنهاد تشکر می کنم اما فکر می کنم که دیگر نباید به آن وضعیت بازگشت.

پوتین دو سال پیش برای چهارمین بار با کسب بیش از ٧٠ درصد آرا به ریاست جمهوری روسیه رسید. پیش از آن در سال 2000 و 2004 میلادی برای دو سال متوالی چهار ساله رئیس جمهور این کشور شد.

دوره ریاست جمهوری پوتین که با اصلاح قانون اساسی شش ساله شده است، در سال 2024 بسر می رسد.

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته در نطق سالانه خود با بیان اینکه کشورش نیاز به تغییرات اساسی دارد، گفت: امروز در جامعه روسیه نیاز به تحولات، واضح است.

وی خاطرنشان کرد که نیاز به تغییر کامل قانون اساسی روسیه وجود ندارد. وی در همین حال اعلام کرد که اصلاحاتی در قانون اساسی باید صورت گیرد که نیاز به همه پرسی عمومی دارد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه مساله محدودیت به دو دوره ریاست جمهوری یک شخص در روسیه را دارای اهمیت اصولی نمی دانم خاطرنشان کرد که با چنین محدودیتی موافق است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان