arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

ترامپ: ساخت دیوار برای محافظت از نیویورک در برابر طوفان، احمقانه است

رئیس جمهور آمریکا از طرح پیشنهادی ساخت یک دیوار برای محافظت از شهر نیویورک در برابر طوفانها انتقاد کرده و این طرح را "احمقانه" و "پرهزینه" خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته اسپوتنیک، اخیرا رسانه‌ها گزارش دادند،‌ ساخت یک دیوار بزرگ در محل بندر نیویورک و در فاصله چند مایلی از ساحل، به عنوان یکی از پروژه های مهندسی ارتش آمریکا به هدف محافظت از این شهر در برابر طوفانهای مکرر مطرح شده است. با این حال هزینه احداث این دیوار بالغ بر ۱۱۹ میلیارد دلار برآورد شده و مدت زمان لازم برای ساخت آن نیز ۲۵ سال در نظر گرفته شده است.

دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: "طرح ساخت یک دیوار دریایی عظیم ۲۰۰ میلیارد دلاری در اطراف نیویورک به منظور محافظت از آن در برابر طوفانهای نادر، یک طرح پرهزینه، احمقانه و به لحاظ محیط زیستی نامطلوب است که احتمالا در همان زمانی که به آن نیاز پیدا کنیم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. این دیوار همچنین ظاهر وحشتناکی خواهد داشت. متاسفم، شما مجبور هستید سطلها و زمینشوی های خود را آماده نگه دارید!"

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ وعده داده بود تا در محل مرز کشورش با مکزیک دیواری را به هدف جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا احداث کند. با این حال پروژه ساخت این دیوار در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ باعث ایجاد یک بحران بودجه‌ای شد.

در نتیجه این بحران ترامپ نتوانست همه بودجه درخواستی خود برای ساخت این دیوار را از کنگره دریافت کند و به جایش مجبور به برداشتن از بودجه‌های بخشهای دیگر به هدف احداث موانع پراکنده به جای ساخت کلیت این دیوار در مرز آمریکا و مکزیک شد. ترامپ قول داده بود تمامیت پروژه دیوار مرزی مدنظر وی به طول ۵۰۰ مایل تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی در سال ۲۰۲۰ به اتمام می‌رسد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان