arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
سوال بزرگ در آستانه انتخابات

مجمع مقابل گزينه دولتي سرتسليم فرود مي‌آورد؟

فدراسيون روز آخر هفته را در حالي به پايان رساند كه به غير از آيت‌اللهي و بهروان، هيچ كانديدايي براي ثبت‌نام نيامد و همه گمانه‌زني‌ها به اين هفته و روزهاي پاياني مهلت 10 روزه ثبت‌نام منتقل شد، انتخاباتي كه با شايعات زيادي همراه شد و هر روز نام جديدي در اين باره شنيده مي‌شود كه احتمال دارد در آينده جانشين كفاشيان و رييس بعدي فدراسيون شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فدراسيون روز آخر هفته را در حالي به پايان رساند كه به غير از آيت‌اللهي و بهروان، هيچ كانديدايي براي ثبت‌نام نيامد و همه گمانه‌زني‌ها به اين هفته و روزهاي پاياني مهلت 10 روزه ثبت‌نام منتقل شد، انتخاباتي كه با شايعات زيادي همراه شد و هر روز نام جديدي در اين باره شنيده مي‌شود كه احتمال دارد در آينده جانشين كفاشيان و رييس بعدي فدراسيون شود.

مبادا پيشگويي رييس درست باشد
با داغ شدن تنور شايعات و شنيده شدن نام‌هاي جديد، بحث و دل‌نگراني‌هايي نيز از بابت آينده فدراسيون و فوتبال ايجاد شده و عده‌اي نگرانند مبادا پيشگويي‌هاي كفاشيان از بابت آينده كه «من مي‌روم و نفر بعدي مي‌آيد كه با عملكردش حسرت مي‌خوريد كه اي كاش كفاشيان مانده بود» تحقق پيدا كند. بحث درباره گزينه‌هايي كه خارج از گود ورزش هستند و احتمال دارد با بهانه گزينه مورد حمايت دولت آراي مجمع را جلب كنند. آرايي كه نشان از انعطاف اعضاي مجمع دارد و احتمال دارد با همين بهانه استقلال خود را هم زير سوال ببرند.
امير عابديني، يكي از روساي سابق فدراسيون و مديرعامل فعلي باشگاه داماش، يكي از اين افراد نگران است كه مبادا چهره‌اي خارج از گود ورزش با بهانه دولتي بودن وارد شده و سكان هدايت فوتبال را بدون داشتن تجربه و سابقه ورزشي برعهده بگيرد. عابديني در اين باره حتي اولتيماتوم داده كه اگر قرار است آدم جديدي براي آشنايي با فضاي ورزش وارد شود، همان كفاشيان، تاج و نبي بمانند خيلي بهتر است. عابديني با اشاره به شاكله اصلي مجمع فدراسيون اشاره مي‌كند: «شاكله اصلي مجمع در فدراسيون از هيات‌ها و نمايندگان دولتي تشكيل شده و به دليل راي قاطع آنها در انتخابات احتمال دارد وزارت ورزش و جوانان خط‌دهنده انتخابات شده و گزينه مورد نظرش را به رياست برساند.

عابديني: كاري نكنيد به استغفار بيفتيد
عابديني در ادامه درباره گزينه مورد نظرش براي جانشيني كفاشيان مي‌گويد: «گزينه اول من فردي چون محمد دادگان است، اما اگر امثال دادگان و ديگر چهره‌هاي ورزشي نمي‌آيند، همان علي كفاشيان بماند بهتر است تا يك نفر خارج از فدراسيون بيايد و مسند كار را بگيرد.»
عابديني در ادامه تاكيد دارد: «بعد از كفاشيان گزينه‌هاي بعدي‌ام افراد فعال در فدراسيون مانند تاج و نبي هستند كه به خاطر چهار سال حضور در فدراسيون با خط و ربط كار آشنا هستند و AFC هم آنها را مي‌شناسد. به هر حال اين آقايان در اين چهار سال در كنار كفاشيان تجارب خوبي را كسب كرده‌اند. البته هنوز هم تاكيد دارم خود كفاشيان بهترين گزينه است. همه كارشناسان در اين مدت او را نقد كرده‌اند، او خنده‌هايش را كرده و الان اخم كردن را هم ياد گرفته و با آوردن كرش به ايران نشان داد كه دنبال پيشرفت است.»

عابديني در پايان هم يادآور شد تمايلي به حضور در انتخابات ندارد، اما بايد براي اين پست مهم فردي در قواره رياست فدراسيون انتخاب شود. اگر اعضاي مجمع به اين موضوع توجه نكرده و با آراي خود دنبال آوردن گزينه دولتي و خارج از گود ورزش باشند، بايد استغفار كنند؛ زيرا كليد فوتبال را به كسي مي‌دهند كه تازه مي‌خواهد بيايد و با اين فضا آشنا شود. همچنين اميدوارم به غير از كفاشيان، هيچ فرد ديگري از دووميداني براي رياست فدراسيون فوتبال كانديدا نشود.

كفاشيان بهتر است يا گزينه تازه‌كار؟
حرف‌هاي عابديني و شايعات روزهاي اخير درباره ليست منتشر نشده وزارت ورزش بابت گزينه‌هاي رياست فدراسيون فوتبال كه زمزمه مي‌شود نام‌هايي چون كيومرث هاشمي، واعظ‌آشتياني و يكي، دو نفر ديگر در آن وجود دارد، باعث واكنش امير عابديني و ديگر اهالي فوتبال شده كه بهتر است قبل از آنكه سكان هدايت فدراسيون به يك غيرفوتبالي سپرده شود، پيشگيري كرد و جلوي اين اتفاق را گرفت.

به هر حال انتخاب درست از بين يك گزينه تازه‌كار و علي كفاشيان، همين رييس فعلي است كه در چهار سال گذشته تمام آزمون و خطاهايش را داشته و با تجربياتي كه كسب كرده، مي‌تواند از وقوع حوادث احتمالي و اتفاقات پيشگيري و كشتي فوتبال را به اهداف مورد نظر هدايت كند.

نويسنده : ايرج باباحاجي
نظرات بینندگان