arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

کفاشیان: مطمئنم رای AFC درمورد سلب میزبانی ایران برمی‌گردد/ از دست رئیس فیفا کاری برنمی آید

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: اینفانتینو هم نمی‌تواند کاری کند و هیچ کسی دلش برای ما نمی‌سوزد، ما باید خودمان برای منافع خودمان تلاش کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی کفاشیان در گفت‌وگو با رادیو تهران در خصوص لغو میزبانی تیم‌های ایرانی در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فعلا این رای نهایی نشده و شنبه و یکشنبه AFC تعطیل است و احتمالا امروز و فردا اعلام می‌شود.کاملا مشخص است تنش‌هایی که در ایران پیش آمد از جمله شهادت سردار سلیمانی و حملات موشکی ایران، رسانه‌ها اینگونه گفته‌اند که در ایران جنگ رخ می‌دهد.کشورهایی که این رای را دادند به حرف این رسانه‌ها گوش می‌دهند و بر اساس آن AFC این تصمیم‌ها را می‌گیرد. AFC اول باید بررسی کند و بعد به کمیته اجرایی ببرد. اینطور نیست که یکسری داور و باشگاه گفتند به ایران نمی‌آییم. یکسری کشور که روی نقشه نمی‌شود پیدایشان کرد، این حرف‌ها را زدند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا می‌توانیم رای را برگردانیم نیز گفت: اگر این نظر اعلام شود احتمالا برای بازی استقلال و پدیده است و ما می توانیم آن رای را برگردانیم.در بحث عربستان هم چون آنها بحث آتش گرفتن سفارت‌شان را مطرح کردند و گفتند طبق قانون خودشان اصلا نمی‌توانند به ایران بیایند، این اتفاق افتاد.

وی افزود: وزیر ورزش با AFC تماس گرفته و ما هم باید با کشورهایی که می‌گویند نمی‌آییم تماس بگیریم تا آنها بگویند ایران امن است و این پیشنهاد را به AFC بدهند تا بتوانیم رای را برگردانیم. از سال 94 که AFC رای را به نفع عربستان داد تاکنون ده‌ها مسابقه در ایران برگزار شده. اصلا برای عربستان امنیت مهم نیست بحث خصومت است. AFC می‌خواهد این مسابقات برگزار شود و برایش مهم نیست که در آن کشور امنیت باشد یا نباشد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما با نمایندگان قطر صحبت کردیم و گفتند ایران امنیت دارد و تیم‌ها به ایران می‌آیند. من فکر می‌کنم در آسیا بیشتر تیم‌های خوبش ایرانی باشند و از این بابت آسیا بیشتر ضرر می‌کند.

علی کفاشیان در مورد قوی نبودن نمایندگان ایران در AFC نیز گفت: سال گذشته کره جنوبی، عربستان، ازبکستان، متحد شدند یک رای بدهند اما AFC رای‌شان را قبول نکرد. آرا در چارچوب لابی صادر می‌شود. ما هم باید دلار خرج کنیم و لابی کنیم تا تک نیفتیم. ما می‌دانیم بحث مشکلات بین‌المللی است. درست است که ما خرج نمی‌کنیم ولی متاسفانه خیلی کشورهایی که با ما رابطه خوبی دارند هم بر ضدمان رای می‌دهند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه نظرش چیست که ایران از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار بکشد، اظهار داشت: اعتقاد ندارم کنار بکشیم و اعتقاد ندارم که بازی هم کنیم.مطمئن هستم رای برمی‌گردد. ما باید به CAS و فیفا شکایت کنیم و مسئولین بالایی هم درحال بررسی هستند.

وی در مورد اینفانتینو و اینکه از او خواسته شده تا به ایران کمک کند، گفت: اینفانتینو هم برای منافع شخصی‌اش به ایران آمد. او هم برای حفظ صندلی خودش این کارها را می‌کند که در رسانه‌ها بگوید من به ایران رفتم و دستور دادم فلان کار را بکنید و آنها انجام دادند.اینفانتینو هم نمی‌تواند کاری کند و هیچ کسی دلش برای ما نمی‌سوزد. ما باید خودمان برای منافع خودمان تلاش کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان