arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

صالحی امیری: در لوزان هیچ‌گونه مکاتبه، قرارداد یا تعهدنامه امضا نکردیم / به منشور المپیک وفاداریم / طرح مسئله بازی در کشور ثالث، بخشی از فشار بین‌المللی به نظام اسلامی است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در لوزان هیچ‌گونه مکاتبه، قرارداد یا تعهدنامه امضا نکردیم و فقط گفتگوی دیپلماتیک با رئیس سایر اعضا بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید رضا صالحی امیری در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: چیزی که برای ما در این مجمع اهمیت داشت، این بود که یک ارزیابی از یک سال گذشته با حضور 60 تن از اعضای مجمع داشته باشیم. من گزارشی را در 30 محور ارائه کردم. چارچوب اصلی این بود که ما برای اخلاق‌گرایی، شفاف‌سازی و ارتباط صمیمی، هماهنگی با دولت برای گرفتن منابع تلاش کردیم و سعی کردیم رویدادهای بین‌المللی در شان ملت ایران باشد.

وی ادامه داد: گزارش‌های مالی را ارائه کردیم و اعضا در تایید این اقدامات رای دادند. در حال حاضر چیزی که اهمیت دارد یکصدایی در ورزش کشور ما است. همه منابع و امکانات باید برای المپیک 2020 باشد و هر حاشیه‌ای می‌تواند ما را در راه موفقیت دچار خسارت کند. باید دور از حاشیه باشیم و منابع را برای فدراسیون‌ها فراهم کنیم.

صالحی امیری با اشاره به سفر خودش و وزیر ورزش به لوزان سوئیس گفت: در این سفر‌‌ با مقامات‌‌‌ ارشد کمیته بین‌المللی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و برخی روسای فدراسیون‌های جهانی‌ دیدار داشتیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. دیپلماسی فعال هدف ما بوده و در یک سال گذشته 60 دیدار داشتیم. در سوئیس با توماس باخ و همچنین رئیس شورای المپیک آسیا صحبت کردم و در مجموع حرکت گسترده‌ای انجام دادیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امروز درگیر بحث لیگ قهرمانان آسیا هستیم. روز گذشته دیدارهایی در مجلس و امروز هم با ظریف داشتیم. خود من با شیخ احمد صحبت کردم و همه در تلاشیم تا با دیپلماسی به کاهش تهدیدها علیه ورزش ایران کمک کنیم. این یکصدایی می‌تواند ما را به اهداف متعالی خود برساند.

وی با اشاره به اینکه امروز 20 مصوبه نیاز داشتیم که از مجمع اخذ کردیم، گفت: یک عضو جدید به هیات اجرایی اضافه شد. مجمع باید 1+6 باشد و به همین دلیل محسن رضوانی به عنوان عضو هفتم المپیکی در هیات اجرایی حضور خواهد داشت. امروز همچنین حسابرس قانونی گزارش ارائه داد و صورت‌وضعیت‌های مالی به تصویب مجمع رسید. در مجموع با دعای ملت ایران و حمایت معنوی پیشکسوتان و رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم می‌توانیم روزهای خوبی در پیش داشته باشیم.

صالحی امیری در مورد اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: اساسنامه در گذشته دارای نواقص جدی بود. ما با تشکیل جلسات این اساسنامه جدید را طراحی کردیم و بعد از تصویب مجمع به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه و در هیات دولت تصویب و به تایید شورای نگهبان هم رسید. با توجه به اینکه این اساسنامه تصویب شده، قانونی و لازم‌الاجرا است. سه اصلاح در این اساسنامه داشتیم که 1- پست دبیرکل و خزانه‌دار باید مکمل رئیس کمیته باشد. 2- شفاف‌سازی در اساسنامه و مسئولیت رئیس، دبیر و رئیس آکادمی باید مشخص باشد. 3- تعداد اعضا و شیوه اداره جلسات بود.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد بودجه برای المپیک 2020 گفت: طی دو مرحله به مبلغ یک میلیون دلار از نیازهای ارزی کاروان ایران را در توکیو باید تامین کنیم و این به تصویب مجمع رسید. با حمایت نوبخت و موافقت وی در حال تامین ارز مورد نیاز هستیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود ورزش ایران در دیدار با مقامات کمیته بین‌المللی تعهد داده، گفت: در لوزان هیچ‌گونه مکاتبه، قرارداد یا تعهدنامه امضا نکردیم. فقط گفتگوی دیپلماتیک با رئیس سایر اعضا بود. ما در چارچوب منشور المپیک عمل خواهیم کرد و از سال 1320 نیز این منشور در ایران به رسمیت شناخته شده و به آن وفاداریم.

صالحی امیری در پایان با اشاره به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی تیم‌های ایرانی در کشور ثالث افزود: طی چند روز گذشته تمام ظرفیت کشور از جمله مجلس، دولت، وزارت خارجه، توان خود را به کار گرفته‌ایم تا این تصمیم غیرعقلانی و ناعادلانه AFC اجرایی نشود. این تصمیم سیاسی است. ایران کشور امنی بوده و همه جهانیان این را می‌دانند. طرح این مسئله یعنی بازی در کشور ثالث اهداف سیاسی به دنبال دارد. ‌‌‌من معتقدم این کار بخشی از فشار بین‌المللی به نظام اسلامی است و دیگران هم بازیچه آن شده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان