arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

کشف راهی برای درمان همه انواع سرطان

تیمی بین‌المللی از دانشمندان نوع جدیدی از سلول ایمنی را کشف کردند که می‌تواند با حمله به اغلب سلول‌های انواع مختلف سرطان آن‌ها را از بین ببرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیمی بین‌المللی از دانشمندان نوع جدیدی از سلول ایمنی را کشف کردند که می‌تواند با حمله به اغلب سلول‌های انواع مختلف سرطان آن‌ها را از بین ببرد.

 

 امروزه پزشکان و پژوهشگران سخت در تلاشند تا یک بار و برای همیشه سرطان را درمان کنند. حال به نظر می‌رسد که تیمی از محققان دانشگاه کاردیف انگلستان دست به کشف جدیدی زده‌اند که می‌تواند مقدمه‌ساز چنین دستاوردی باشد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی «اوبرگیزمو»،نتایج مطالعات این تیم نشان داده است که می‌توان از بخشی از سیستم ایمنی بدن برای درمان انواع سرطان استفاده کرد. سیستم ایمنی به بدن ما کمک می‌کند تا با عفونت‌ها مقابله کند اما همچنین می‌تواند به سلول‌های سرطانی نیز حمله کند. محققان در این کشف سرنوشت ساز دریافتند که یک سلول یا لنفوسیت T در خون افراد وجود دارد که می‌تواند به طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها حمله کند.

 

این بدان معناست که در آینده با استفاده از این سلول T می‌توان به جای آن‌که با توجه به شرایط بیمار درمان‌های متفاوت ارائه شود، یک درمان همه جانبه برای هر نوعی از سرطان به وجود آید که می‌تواند به سلول‌های سرطانی ریه، پوست، خون، روده بزرگ، پستان، استخوان، پروستات، تخمدان، کلیه و دهانه رحم حمله کند.
لنفوسیت‌های T نوعی گلبول‌های سفید هستند که در عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارند. وقتی این لنفوسیت‌ها در تماس با سلول‌های ناقص یا خارجی در بدن فعال می‌شوند، به آن‌ها حمله کرده و به ما در مبارزه با عفونت و بیماری کمک می‌کنند.

 

نتایج این تحقیق نشان داد که روش درمانی مذکور همچنین بافت‌های غیر سرطانی را دست نخورده باقی می‌گذارد که مساله بسیار مهمی است. اگرچه این تحقیقات همچنان در مراحل اولیه بوده و هنوز بر روی بیماران آزمایش نشده است، اما براساس یافته‌های محققان، این روش چشم انداز روشنی دارد.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان